Пасажерите на новия круизен кораб Norwegian Bliss ще могат да карат картинг на писта на двe нива, да слушат на живо кавъри на Beatles в копие на ливърпулския нощен клуб Cavern или да участват в лазерни битки на специално изградена за това арена.

Това са само три от множеството развлекателни възможности на кораба, чието построяване е струвало 1 млрд. долара.

Norwegian Bliss ще плава във водите на Аляска това лято и в Карибския басейн през зимата. Цените за едноседмично пътуване в Аляска в средата на юли варират от 2 800 долара за двойка във вътрешна каюта до над 11 000 долара за луксозните апартаменти.

Дните, в които забавленията в морето се ограничаваха до посещение на мини казиното и игра на шафълборд на палубата, са отминали отдавна.

Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., Carnival Corp. и Royal Caribbean Cruises Ltd. строят все по-големи кораби и се опитват да привличат по-млади клиенти, надпреварвайки се да предлагат все по-сложни развлекателни дейности на борда.

Най-новият кораб на Carnival - Horizon, който е с капацитет за 3 960 пътници, има тематичен воден парк, нощен клуб с тема Хавана и киносалон Imax.

През март Royal Caribbean пусна на вода най-големия кораб в индустрията - Symphony of the Seas, който е с капцитет за 5 518 гости. Той разполага с акватеатър с акробати и машина за вълни, която позволява на борда на кораба да се кара сърф.

Бленувате за круизно пътешествие? Сега ще ви откажемПомислете пак от здравословна гледна точка

Norwegian, която е най-старата и най-малката от трите компании, разби традиционния модел на хранене по време на круизни пътувания преди 18 години, когато позволи на гостите си спонтанно да избират в кои ресторанти да се хранят, без предварително определени маси или часове на хранене.

Оттогава компанията внесе някои промени в този модел, добавяйки “специализирани” ресторанти, които таксуват малко повече гостите, които искат рибай стек (20 долара) и картофено пюре с трюфелово олио (3 долара) вместо това, което плащат в основната трапезария.

Други круизни компании, макар и не сред най-луксозните, също изкопираха модела на Norwegian, предлагайки различен избор на ресторанти с допълнително оскъпяване. Сега Norwegian, която подобно на основните си конкуренти е базирана в Маями, моли гостите си да плащат малко повече и за забавления.

Картингът на новия кораб струва 9.95 долара за 8 обиколки, докато за битките с лазери ще се плаща 5 долара за 10 минути. На кораба ще се играе и мюзикъл, който е само за възрастни, а цената на представлението е 24 долара.

“Това, което се опитват да направят, е да намалят тълпите,” казва Стюърт Широн, собственик на туристическия сайт cruiseguy.com. Цената “няма да ви разубеди да посещавата дадена атракция. Тя може да ви разубеди да я посещавате 20 пъти.”

Много от развлекателните опции на новия кораб са безплатни, в това число две водни пързалки, изпълненията на песни на Beatles и няколко мюзикъла. В някои вечери комедийният клуб на кораба ще се превръща в тиха дискотека, където посетителите ще носят слушалки и всеки ще може да слуша и да танцува на различни песни, в сравнение с човека до него.

Тази стратегия се отплаща на компанията. От Norwegian твърдят, че приходите на борда на корабите й е най-голям сред водещите круизни компании - 76 долара на човек на ден, в сравнение с 53 долара за Royal Caribbean и 45 за Carnival. Тя също така е лидер по общи приходи от допълнителни услуги, предлагани на борда, като напитки, хазарт и екскурзии до брега.

Засега конкурентите на Norwegian не таксуват допълнително пътниците за някои от своите атракции. От Norwegian обаче заявяват, че Bliss, който е най-големият й кораб с капацитет за 4 004 души, е и най-успешният и нов кораб по отношение на предварителни резервации и цени.

Идеята е да се предоставят възможности на пътниците, според Анди Стюърт, главен изпълнителен директор на Norwegian.

“Някой може да се качи на кораба и да се храни в основните ресторанти, да не пие алкохил и да слезе от кораба, без да е похарчил допълнително и цент, ако така е решил. Друг пък може да се качи на кораба и да похарчи много пари, в зависимост от това какви преживявания си избере.”