Легендарният супермодел Кейт Мос създава собствена модна агенция след близо 30 години в модния бизнес, съобщава ВВС.

Тя разказа пред сайта Business of Fashion, че агенцията й ще отвори врати този месец. Тази година Мос напусна модната агенция Storm, която я откри на 14-годишна възраст.

„Не искам красиви хора...Искам да създам звезди. Искам да се съсредоточа повече въху ръководенето на кариерата на момичетата, отколкото само върху управлението на модната агенция. Искам хората да имат желание да пеят, да танцуват, да се изявяват като актьори“, сподели супермоделът.

Агенцията на Мос ще отвори врати с началото на Седмицата на модата в Лондон. Кейт вече създаде акаунт в Instagram, който събра 1000 последователи само до обяд в понеделник.

Кейт Мос има една от най-дългите и най-успешни модни кариери в бизнеса. Тя е забелязана за първи път на 14-годишна възраст през 1988 г. на летище „Джон Кенеди“ в Ню Йорк от Сара Дъкас, основателка на Storm. Оттогава Мос се е появявала на корицата на списание Vogue най-много от всички модели в света.

През годините способността й да съчетава всички стилове - от гръндж през спортно-елегантни облекла до дрехи на най-луксозните марки, й гарантира популярност и множество ангажименти, въпреки стремежа й да запази личния си живот в тайна.

През 2005 г. манекенката беше заснета да смърка кокаин и снимката й се появи в Daily Mirror. Последвалият скандал накара някои марки, сред които Burberry и Chanel, да се откажат от услугите й.

След завръщането й на сцената тя отново стига до върховете в индустрията и става лице на марки като Dior. По-късно Мос започва сътрудничество с Top Shop за създаването на серия от дрехи в любимия й ежедневен стил. През 2006 г. тя става Модел на годината на церемонията по раздаването на Британските модни награди. Списание Forbes изчислява богатството й на 100 млн. паунда (130 млн. долара).

„Сега е много вълнуващ момент за създаване на модна агенция. Светът на модата традиционно се управлява от дългогодишни агенции, има и някои бутикови агенции, които се появиха в последните години и които предоставят по-целенасочени услуги на младите хора“, казва Имран Амед, главен редактор на сайта Business of Fashion.

В момента модните агенции управляват прехода към система, при която моделите биват наемани все повече заради броя на последователите си в социалните мрежи и от тях се очаква да популяризират рекламна кампания в процеса на създаването и заснемането й.

Популярността и контактите на Мос ще бъдат предимство при изграждането на новия й бизнес, смята Амед. Наред с новата агенция Кейт ще разшири и новия си лайфстайл бранд. По-рано тази година тя създаде модна колекция с френската марка Equipment.