Китай създаде нов закон, предвиждащ солени глоби за онлайн търговците, които публикуват фалшиви реклами относно своите стоки.

Търговците, които изтриват негативните коментари или публикуват фалшиви позитивни отзиви на платформите си, ще бъдат глобявани с минимум 30 хил. долара, предава BBC.

Законът цели да изчисти китайския онлайн пазар от измами точно преди настъпването на така наречения Singles Day – ден, в който онлайн търговците в страната предлагат значителни намаления на всички стоки, подобно на Black Friday.

През миналата година Singles Day е генерирал продажби за 18 млрд. долара само за 24 часа, като китайските потребители са направили 657 млн. поръчки.

Доста търговци в Китай продават стоката си за Singles Day чрез платформата Alibaba, която обикновено понася критики, свързани с описанията на предлаганите продукти.

Властите в страната полагат усилия и да ограничат някои порочни практики, като тази продавачите да помпат рейтинга си чрез фиктивни продажби, за да се изкачат по-нагоре в резултатите, вадени от търсачките.

През месец август тази година в Китай бе създаден „кибер съдилище”, където да бъдат разрешавани споровете относно онлайн търговията.

Singles Day се провежда всяка година на 11 ноември.

Първоначално празникът е бил насочен към младите необвързани хора, но Alibaba превръща деня в търговски празник, стартирайки тази практика през 2009 г.

Политиката на Alibaba не остава изолиран случай, като и други продавачи също започнаха да се присъединяват към идеята, включително в Хонконг и Тайван.

Според анализатори, Азия, и по-конкретно Китай, са в основата на масовия преход към онлайн търговия, от глобална гледна точка.