На 11 ноември Китай отбелязва така наречения Singles' Day – Деня на необвързаните, или празник, представляващ точно обратното на Свети Валентин.

През последните години обаче този ден вече има друг смисъл и значение – Singles' Day е най-големият търговски празник в света и ден за огромни печалби за онлайн търговеца Alibaba, пише Bloomberg.

В рамките на 24 часа до 500 млн. потребители ще посетят сайта на компанията, в търсене на ценови намаления за най-разнообразни продукти - от бутиково вино, маркови ботуши, леки автомобили до високотехнологични японски тоалетни.

По данни на Citigroup, продажбите на Alibaba в този ден, който спокойно може да бъде наречен китайския Black Friday, ще достигнат 158 млрд. юана (23.8 млрд. долара).

Търговският празник идва като доказателство за мощта на Alibaba. В пика на търговията платформата ще получи и обработи 175 хил. трансакции в секунда.

„Това е денят, в който Китай се нуждае от цялата си изчислителна мощ”, казва Хе Юнфей, старши продуктов мениджър в Alibaba Cloud.

Alibaba Cloud е основана през 2009 г., като главната й цел е да обработва трансакциите, идващи от бизнеса с онлайн търговия на компанията-майка.

Днес Alibaba Cloud е една от най-бързоразвиващите се компании на милиардера Джак Ма.

Технологичният гигант доминира в сферата на облачните услуги в Китай поради причината, че местните власти изискват чуждестранните интернет компании да инсталират сървърите си на китайска територия, за да имат право да оперират на този пазар

По изчисления на JPMorgan, китайският пазар на облачни услуги може да достигне 152 млрд. юана до 2021 година, като Alibaba ще има 60% от него, удвоявайки настоящия си пазарен дял.

Местният конкурент Tencent пък ще достигне 20% пазарен дял в този период.

Alibaba Cloud има над 1 млн. потребители, сред които правителствените центрове за контрол на трафика, банки, автомобилни производители, дори и свинеферми.