Китай все по-често се оказва в центъра на събитията, свързани с индустрията лукс, и се наблюдава тенденция на „внедряване" на китайски колекционери в изкуството и елитния алкохол.

През последните няколко години на големите световни търгове се забелязва голяма активност на азиатски клиенти, в по-голямата си част - именно китайци.

Например, 57% от клиентите на елитно вино, продадено на търгове на „Сотбис", са били азиатци, сред които преобладават китайци. Кевин Чинг, ръководител на „Сотбис" в Хонконг, потвърждава нарасналия интерес на китайския пазар към лотове, към които по-рано не се е проявявал интерес.

През есента на 2009 г. за пръв път от 10 години, през които съществува хонконгския филиал на „Сотбис", китайските клиенти са представлявали 40% от общия брой на азиатските представители.

През есента на 2008 г. тази цифра е била едва 18%.

Подобен растеж на активността се обяснява и с факта, че китайските представители не се притесняват да харчат астрономични суми за луксозни предмети. Например, шест бутилки вино „Шато Петрюс" 1982 г. бяха продадени за 93 077 долара, което се превърна в рекорд за тази марка алкохол.

Активността на азиатските клиенти не се ограничава само до скъпия алкохол. На последния аукцион картина от традиционната китайска живопис от епохата на династия Мин (ХVІ век) беше продадена за 18.33 млн. долара.

Тази покупка постави още един рекорд - никога по-рано произведение на китайската живопис не е продавано за подобна цена. По всичко личи, че Китай не желае да бъде в задния двор, когато става дума за лукс и предмети на изкуството. Поднебесната вече излиза на сцената.