Китайската Tencent купува 10% от Universal Music Group
Vivendi ще продаде 10% дял в Universal Music Group (UMG) на китайската технологична компания Tencent.
Съдържанието на Universal, която е най-голямата музикална компания в света, вече се стриймва от Tencent в Китай в резултат на сделка, сключена през 2017 г.
Лейди Гага, Тейлър Суифт, Дрейк и Кендрик Ламар са част от изпълнителите на Universal.
В свое изявление от Vivendi обявиха, че от Tencent се "надяват да подобрят промотирането на изпълнителите на UMG".
От компанията също така имат за цел да "откриват и промотират нови изпълнители на нови пазари".
Сделката би дала на UMG предварителна оценка от 30 млрд. евро, според Vivendi, която е компанията майка.
Tencent също така ще има възможност да купи още 10% от UMG в рамките на година.
Vivendi е под контрола на милиардера Винсент Болоре.
Пред малко повече от година Vivendi първоначално препоръча продажбата на до 50% от UMG и обяви, че се надява да сключи сделка до началото на 2020 г.
Инвестиционни банки са поставяли на компанията оценки между 17 и 44 млрд. евро.
От Vivendi се надяват да се извлекат финансови ползи от популярността на услугите за стриймване на музика с абонамент и реклами, които помогнаха за увеличението на печалбата на UMG в последните четири години, пише BBC.
През април 2017 г. UMG обяви дългосрочна сделка със стрийминг услугата Spotify. Това позволява на изпълнителите на Universal да предлаат нови албуми в платената версия на Spotify преди те да се появяват в безплатната.