През януари министърът на железниците на Китай, Лиу Джъдзюн заяви, че високоскоростният влак по линията Шанхай-Пекин ще намали продължителността на 10-часовото пътуване между двата града наполовина. Той също така твърдеше, че произведените в Китай влакове, които трябва да пътуват по линията, са били тествани при скорости, достигащи 480 км/ч, пише Business Insider.

През 2003 г. Лиу призова управляващите за производството на по-бързи влакове както и "Да бъде използвана възможността да се построят повече железопътни линии и то бързо."

Това обаче се случва далеч преди Лиу да бъде уволнен през февруари тази година по подозрения в корупция. Вчера пък един от неговите заместник-министри разкри, че твърденията, че влаковете могат да поддържат скорост от 350 км/ч са силно преувеличени.

Реалната скорост е по-скоро около 240 км/ч. Според същия заместник-министър, който е участвал в предпроектните проучвания на железниците, увеличаването на скоростта до 350 км/ч ще изложи на опасност пътниците. Същото са казали и от Siemens когато са продали частите за влаковете на китайското правителство. От германската компания са предупредили, че поддържането на скорост от 300 км/ч за повече от няколко минути не е по техните възможности.

"Ако възникне някакъв проблем докато влакът се движи с толкова висока скорост, последствията биха били невъобразими, тъй като Китай не разполага с опита и технологиите, за да се справи с това," според заместник-министъра.

Той също така е казал, че Китай все още не разполага с необходимия капацитет по развойната дейност, за да подобри частите на Siemens и че проблемите по другите железопътни маршрути в страната се пазят в тайна. Железопътната линия между Шанхай и Пекин, чието изграждане е струвало 32.5 млрд. долара, трябва да бъде открита в края на месеца.