Акциите на шведската услуга за стрийминг на музика Spotify, поевтиняха с 9% в резултат на първото обявление на финансовите резултати на дружеството, след като стана публична компания.

Spotify отчита загуба в размер на 41 млн. евро за първите три месеца на 2018 година. За сравнение, през същия период на миналата година, компанията бе на загуба от 139 млн. евро, предава BBC.

Въпреки че финансовите резултати са сходни с прогнозите, инвеститорите останаха притеснение, от това, че компанията губи пари.

„Инвеститорите се надяваха на мъничко повече”, коментира Джеймс Кордуел, анализатор за Atlantic Equities, цитиран от Reuters.

Той посочва слабия растеж в Северна Америка, което служи за индикатор, как компанията се справя с конкуренцията на Apple и Amazon.

Главният изпълнителен директор и съосновател на Spotify, Даниел Ек, посочи, че не вижда някакво значително влияние породено от конкуренцията на този пазар.

По думите му, този пазар не предполага, че пазарният лидер може да достигне до някаква доминация над останалите. „Всъщност смятаме, че множество услуги ще просъществуват на пазар, където всички ще растем”, казва той.

Spotify с оценка от 30 млрд. долара в дебюта си на УолстрийтШведската компания за стрийминг на музика Spotify дебютира на Уолстрийт

Продажбите на Spotify достигат 1.14 млрд. евро за първото тримесеиче на годината. Въпреки че абонатите на услугата възлизат на 170 млн., по-малко от половината плащат за абонамента.

Според анализатора Али Могхараби от Morningstar, Spotify предлага прекалено много отстъпки и безплатни тестови периоди на потребителите, което ги отказва да погледнат към платената услуга на компанията.

Spotify дебютира като публична компания на фондовата борса в Ню Йорк през миналия месец. Пазарната капитализация на Spotify възлиза на 26 млрд. долара. Откакто се листна, един от ключовите инвеститори в платформата Sony е продал близо половината от притежаваните акции в дружеството.