Коледно пазаруване в Азия

1450
Коледно пазаруване в Азия

От Сингапур до Хонконг пищни коледни елхи осветяват търговските центрове в Азия, където продажбите в края на годината са обещаващи, подкрепени и от стабилността на местната валута и бума на пътуванията в чужбина.

Повече от всякога големите чуждестранни марки, особено луксозните марки и новите технологии, се надяват на големи продажби сред азиатските им клиенти между Коледа и Китайската Нова година в началото на февруари.

Въпреки че продажбите се очертава да са по-големи от миналата година, много потребители остават предпазливи, страхувайки се вероятно от забавяне на възстановяването заради икономическите затруднения на САЩ и на Европа, подчертават експерти.

В Сингапур най-известната улица Орчард Роуд тези дни е пълна с купувачи от цяла Югоизточна Азия, които намират там всички големи международни парфюмерийни, модни и бижутерийни марки. 26-годишният индонезийски турист Дон Трианга вече е похарчил 1500 сингапурски долара (860 евро) за колан на Луи Вюитон и риза на Бърбъри. "Ризата е за подарък, а коланът е за мен", каза той пред огромната коледна елха на входа на футуристичния търговски център Йон Орчард.

LG Oled TV

Сингапур може да си позволи да е в празнично настроение, тъй като икономическия растеж в града - държава се очаква да достигне тази година 15% и ще е най-високият в Азия след кратката рецесия през 2009 г. Но търговията не е така процъфтяваща, както индустрията и услугите, които са моторът на растежа.

Защото потребителите пестят повече и са изкушени да харчат в Европа и в САЩ, които станаха много достъпни дестинации заради рязкото увеличаване на курса на сингапурския долар през последните месеци, съобщи Лау Чен Вей, директор на Асоциацията на търговците.

Същият феномен се забелязва и в други страни от Югоизточна Азия като Тайланд и Индонезия, които се радват на силен растеж и все по-висок курс на местната валута спрямо долара. В Хонконг продажбите на дребно са нараснали с 18,3% на годишна основа през октомври. "Тъй като растежът на доходите остава много силен в Китай, китайските туристи харчат повече", обяснява анализаторът Аарон Фишер.

Източник: БГНЕС

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Hannah
# 0
18:12 | 17 December 2011
You are so awesome for hepling me solve this mystery.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg