80% от покупките на маркови стоки се правят от или под влияние на тинейджърите, а 67% от американците се съобразяват с мнението на децата си при избора на кола, твърди в книгата си „Детският брендинг" Мартин Линдстрьом- бивш член на борда на директорите на McDonald´s и Disney.

Младото поколение е влиятелна група потребител и който намери ключа към нея, е намерил ключа към успеха, твърди авторът.

Примери за това не липсват. Именно младите станаха причина Хари Потър да бъде преведена и четена на всички езици, те направиха Властелина на пръстените и Аватар тотален хит, те са, заради които iPod, iPhone, PSP и X-box се радват на такъв успех. Децата нямат страх от информационните и технически нововъведения, най-бързо реагират и свикват с тях.

Само в САЩ децата струват на родителите си 188 млрд. долара годишно. Децата до 15 години пък управляват 300 млрд. долара от семейния бюджет на Америка.

Младежката аудитория е „три в едно"- те харчат сами, карат родителите си да храчат за тях и активно съдействат за прокарването на нови продукти особено в технологичната сфера, с които родителите им трудно биха свикнали и едва ли сами биха купили, обобщават маркетинг специалистите.