33-годишният Ал Кастильо, работи за Uber, Lyft и Juno в Ню Йорк на пълен работен ден.

Той работи обикновено по шест дни в седмицата, от понеделник до събота, по 11 часа на ден.

CNBC прекарва един ден с него, като потвърждава, че Кастильо си отделя време за почивка в редки случаи.

В края на краищата, колкотото повече хора превозва, толкова повече пари ще спечели. „Искаш да си зает през цялото време”, споделя той. „Нашето време е пари”.

В деня, в който CNBC са редом с него, Кастильо работи 9 часа – от 7 сутринта до 4 следобед, като от 15 превозени клиента печели общо 233 долара. 9 клиента и 140 долара идват от работата му за Lyft, а 93 долара и 6 маршрута – от Uber.

„Това е добър ден”, казва Ал, особено ако се има предвид повечето почивки свръзани с журналистическото присъствие. В нормален ден, носи у дома около 250 долара след 9-11 часа работа, разкрива водачът.

Кастильо получава заплащане на база пътуване, като колкото по-дълъг е маршрута, толкова по-висок е дохода. Освен това, цените за пробег се вдигат, когато търсенето е високо. По този модел оперират и Uber и Lyft. Цените скачат обикновено в час пик, но и когато има някакво голямо събитие в района.

Водачите могат да печелят допълнително и от бакшиши. Въпреки, че около 20% от клиентите остават бакшиш, Кастильо е доволен, тъй като всеки долар помага.

Приложението на компаниите за споделено пътуване не показва каква сума заплаща потребителя, просто определя делът, който той ще получи след заплащане от страна на клиентите. 22-минутен маршрут, поръчан чрез приложението UberX, носи на Ал приблизително 10 долара. Сумата се оформя от базова тарифа (начална цена на пътуването) от 1.83 долара, тарифа на база време (колко се печели на минута в твоя регион) от 5.49 долара и тарифа на база дистанция (колко е печалбата на миля в твоя регион) от 2 долара. Така общата печалба на Кастильо от това пътуване е 9.32 долара.

Uber и Lyft събират около 30% от сумата, която плащат пътниците, казва той. Компанията за споделено пътуване Juno прибира едва 16%, но нейното приложение не е толкова популярно все още, добавя Ал. По всичко личи, че е така, тъй като за цял ден в присъствието на журналиста, той не получава нито една заявка чрез платформата на Juno.

Въпреки това, той работи и с трите, тъй като в зависимост в кой квартал кара колата си, едно приложение може да е по-предпочитано от друго.

Ако Кастильо печели по 250 долар ана ден, работейки от понеделник до събота, това прави по 1500 долара на седмица или около 6000 долара на месец. Той печели допълнителни 100-300 долара на месец, използвайки услугата Cargo, чрез която може да продава дребни закуски или продукти като слушалки на пътниците, както Play Octopus, чрез която прибира дребна сума на месец, тъй като има таблет, който предлага на клиентите различни игри или просто пуска реклами.

Ню Йорк: Колите на Uber и Lyft трябва да имат лиценз за таксиНю Йорк се превърна в първия голям американски град, който ще регулира колите на компаниите за споделено пътуване като обикновени таксита

Така с други думи, Кастильо може да печели по 72 хил. долара на година от каране на колата си, както и между 1200 и 3600 долара годишно от Cargo и Play Octopus, до общата сума от 75 хил. долара. Това са доходите му преди данъци, като не включват разходите му за бензин, застраховка и поддръжка на колата, които могат да достигнат до 20 хил. долара на година. За сравнение, средният доход на домакинство в САЩ възлиза на малко над 60 хил. долара на година. Така, при 6-дневна работна седмица, Кастильо печели сума доста по-ниска от средния доход на домакинствата в САЩ, което означава, че трудно може да издържа семейство, ако само той работи у дома. Особено в град като Ню Йорк.

Освен разходите, тарифата при която работят водачите зависи от района в който работят.

Някои дни са по-добри от други, казва Кастильо. В най-добрите си дни, то печели по 540 долара, багодарение на скока в цените, поради покачване на търсенето. Най-големият му бакшиш пък възлиза на 100 долара, когато клиент със сметка 20 долара му оставил бакшиша, защото било Коледа.