Компанията за споделено пътуване Lyft, която е основен конкурент на Uber в САЩ, набра нови 600 млн. долара финансиране в поредния си инвестиционен рунд, като по този начин достигна оценка от внушителните 15.1 млн. долара.

Благодарение на последния инвестиционен рунд, воден от Fidelity Management & Research Company, стартъпът вече има двойно по-висока цена спрямо ситуацията от преди 14 месеца, предава TechCrunch.

Senator Investment Group LP се присъедини към Fidelity в процедурата по набиране на капитал. Към днешна дата Fidelity са инвестирали над 800 млн. долара в Lyft, което ги прави един от най-големите инвеститори в компанията за споделено пътуване.

Lyft прекара последните 18 месеца в агресивно разпространяване на операциите си в нови градове в САЩ, както и в Канада, като паралелно с това работи по програмата си за автономни превозни средства.

Плановете на Lyft, както и проблемите около конкурентите от Uber, помогнаха на компанията да увеличи пазарния си дял в САЩ до 35%.

През януари 2017 г. стартъпът обяви, че пазарният му дял в САЩ възлиза на 22%.

Всичко това обаче върви ръка за ръка с увеличение в разходите. Поради това Lyft прекара последната година в търсене на нови инвеститори.

Компанията е набрала инвестиции за общо 2.9 млрд. долара, включително последните 600 млн. долара, от април 2017 г. до сега.

Така общият размер на набрания капитал от страната на Lyft достига 5.1 млрд. долара, откакто компанията се появи на белия свят.

Други инвеститори в стартъпа през годините са AllianceBernstein, Baillie Gifford, KKR, Janus CapitalG, Rakuten и Ontario Teachers’ Pension Plan.