Повече от една трета от служителите в големи европейски компании са готови да предложат пари в брой или скъпи подаръци, и различни форми на забавление, за да сключват сделки, на фона на икономическия спад, показва проучване на Ernst & Young, цитирано от Reuters.

Според проучването служителите на гръцки и руски компании е най-вероятно да предложат подкупи в брой. Гърция също така оглавява и класацията за служители, които са най-склонни да предлагат лични подаръци.

Франция и Норвегия имат най-чистите компании в това отношение, въпреки че две трети от общо 2 365 души от 25 държави, участвали в проучването, се съгласяват, че подкупите и корупцията са широкоразпространени в тяхната среда. Близо половината от участниците пък не са наясно дали компаниите имат някакви антикорупционни практики.

След като са се допитали до служители на най-различни нива от работници в заводи до високопоставени ръководители, от Ernst & Young казват, че над 40% от участниците са признали, че положението с подкупите и корупцията се е влошило през последните две години на икономическата криза.

Около една четвърт от участниците не вярват в етичното поведение на ръководните лица, а близо 60% очакват високопоставените служители да се възползват от корупционни практики, за да достигат зададените им таргети. Половината от участниците, които са на ръководни позиции се съгласяват с това.

От Ernst & Young казват, че само 26% от служителите във Великобритания и по-малко от 20% във Франция и Германия са получили някакъв вид антикорупционно обучение.

Служителите на компании от страните засегнати най-силно от кризата призовават най-много за по-сериозни регулаторни мерки. Над 80% от участниците в проучването от Португалия, Ирландия, Испания и Гърция настояват за по-големи регулации.