В шест часа сутринта капитан Пийс Марвъл получава първото си обаждане тази сутрин. Неговата работа е да превозва учени и работници до разлива в Мексиканския залив.

Компанията му е на 1 месец и е основана специално с цел да помага на BP в почистването на района. Марвъл е на 43 години и в момента работи по 18 часа на ден.

Най-големият разлив на петрол в американската история се нуждае от най-скъпото почистване в историята. BP вече е похарчила 1 милиард долара, което прави по 25 милиона долара на ден. Ако работата продължи още шест месеца по този начин, това означава, че разливът ще струва 7 милиарда долара, се казва в прогноза на анализатори от Mogran Stanley.

Със сигурност природата ще загуби. Операциите по почистването обаче ще дадат повече работа на някои компании, които ще „спечелят" от разлива, ако изобщо е уместно да употребим тази дума.

Сред „печелившите" ще бъде компанията с 1.7 млрд. долара продажби Seacor Holdings от Форт Лотърдейл. След разлива, причинен от Exxon Valdex и последвалите закони, приети от правителството на САЩ през 1990, готовността за помощ, в случай на петролен инцидент стана доходен бизнес.

В момента седем дъщерни фирми на компанията Seacor работят в Залива, а нейният конкурент - Marine Spill Response Corp е изпратил 7 000 души на работа в района.

Хеликоптерите на Seacor транспортират персонал на бреговата охрана, а корабите превозват запаси.

От компанията Seacor отказват да коментират каква печалба им е донесъл разливът, но според анализатори, тя ще е над 10 млн. долара.

Компанията от Илиноис Nalco регистрира продажби на своя препарат за разпръсване на петрол Corext на стойност 40 млн. долара.

Clean Harbors, компания от Масачузетс, която също продава подобни препарати, очаква продажбите за второто тримесечие да скочат с между 15 и 20% до 70 млн. долара.

Procter & Gamble доставиха 7 000 опаковки сапун за почистване на животните, като си направиха национална реклама по този начин.

На 25 май SEC спря от търговия книжата на ACT Clean Technologies, след като компанията пусна слухове, че BP се интересуват от услугите й, и това вдигна цената на книжата им с 2 000%.

В Луизиана капитан Лий Маклейн, който работи за BP казва, че в момента му плащат двойно за услугите му (които се таксуват по 1 200 долара на ден) и пита „Искам да знам колко ще продължи всичко това?" За съжаление, той има предвид, че колкото по-дълго продължи катастрофата, толкова по-добре ще бъде за него.