В предверието на Коледа и Нова година детските конструктори Lego могат да се окажат дефицит. Преди седем години изглеждаше, че компанията безнадеждно губи конкурентната битка с производителите на електроника и компютърни игри, но в последните години тенденцията се обръща и тя бележи двуцифрени ръстове, пише РБК Daily.

Така докато търсенето на играчки в една от най-проблемите страни на еврозоната Испания пада с 25%, продажбите на Lego скачат със 17%. По думите на ръководителя на европейското подразделение на компанията Дирк Енгехаузен именно в периоди на криза родителите се опитват да поднесат на децата си „най-доброто и качественото“.

Той обясни, че в света набира скорост нова тенденция- родителите все по често вместо компютърни игри предпочитат играчки, които децата им да могат да пипнат, макар и да признава, че е изненадан от „чудесното възраждане на Lego“.

През миналата година компанията обяви рекордна печалба в размер на 4.1 млрд. крони (551 млн. евро). В основата на успеха й е генералният директор Йорген Виг Кнудсторп, който оглави компанията през 2004 г. и инициира процеса на оздравяването й. Смята се, че една от големите му заслуги е връщането към добрите стари кубчета.

На снимката: Централата на компанията в Белунд, Дания