Най-скъпата китайска компания Tencent ще си партнира с датския производител на детски играчки LEGO за създаването на брандирани видео игри и евентуално социална мрежа, предназначена за деца, съобщиха от двете компании, предава CNBC.

Tencent е една от най-големите и скъпи азиатски компании и първата китайска, която достигна пазарна капитализация от половин трилион долара.

Основният й бизнес е свързан с разработка и дистрибуция на мобилни игри и онлайн видео стрийминг услуги, но като цяло китайският гигант има инвестиции в множество сектори, като например притежава 5% от Tesla на Илон Мъск.

LEGO, от друга страна, не може да се похвали с добро представяне през последните години. Това доведе до съкращаването на 1 400 работни позиции.

Китайският пазар се явява като светло петно в представянето на LEGO, като приходите оттам нарастват, за сметка на спад, отчетен в САЩ и Европа, сочат последните публикувани финансови отчети на компанията, актуални за първата половина на 2017 г.

Като част от партньорството, LEGO ще изгради „видео зона“ за деца в платформата на Tencent за видео стрийминг, както и игри, брандирани с датската марка.

Партньорството включва и продукта LEGO Boost – комплект, който съчетава конструктор и инструмент за писане на код, който може да накара играчката да се движи.

Освен всичко това, двете компании посочват, че ще проучват възможността да създадат съвместно платформата Lego Life, която ще представлява „сигурна социална мрежа за деца“ в Китай.

Датската компания обаче вече има конкуренция на китайския пазар в лицето на Mattel - производителя на Barbie, който ще продава стоката си в Китай чрез онлайн магазина Tmall.com, собственост на Alibaba.