Унгарският национален авиопревозвач Malev Zrt., който има задължения в размер на 60 млрд. форинта (268 млн. долара), трябва до края седмица, да предложи план за оцеляване, който може да включва и придобиване от страна на китайска компания, или в противен случай самолетите му ще спрат да летят, информира Bloomberg.

От Malev планират да поддържат ликвидност и да продължат да летят докато са в процес на контролиран фалит, който ще позволи на компанията да се преструктурира или да бъде създаден нейн наследник, казва председателя Янош Берени. Според него има потенциални купувачи за превозвача, а получаването на оферта от китайската Hainan Airlines Co. “не е невъзможно.” Ако планът бъде отхвърлен от държавата, която е собственик, компанията може да прекрати дейността си.

Европейските правителства с все по-голяма неохота подкрепят авиокомпаниите на фона на налаганите ограничения в други части на икономиките. Базираната в Барселона Spanair SA спря полети на 27 януари, след като провалените преговори за придобиването й принудиха Каталуня да спре финансирането й. Швеция, Ирландия, Португалия, Полша и Чехия също се опитват да намалят държавната подкрепа за авиопревозвачите.

Унгария се подготвя да подпомогне пътниците, ако Malev прекрати дейност, запазвайки 2 млрд. форинта, в случай, че се стигне до най-лошото възможно развитие.

Malev беше определена като „стратегически важна компания“ и на практика развива дейност под съдебна защита от кредитори от 30 януари.

Malev, която е член на алианса Oneworld, обяви загуба в размер на 24.6 млрд. форинта през 2010 г., когато за последно публикува резултатите си.

Печалбите на нискобюджетните конкуренти като Wizz Air Ltd., която също е базирана в Будапеща, се свиха, а конкуренция ще се увеличи, след като Ryanair Holdings Plc ще възстанови през пролетта полетите си от унгарската столица след 18-месечно прекъсване.