Британският футболен гранд Манчестър Юнайтед подписа договор за сътрудничество с Alibaba Group. Китайският технологичен гигант ще публикува видео съдържание на английския клуб в своята платформа Youku.com и ще разработи онлайн магазин на Червените дяволи в търговския портал Tmall.com, съобщава Reuters.

Сделката е поредната стъпка от страна на Манчестър Юнайтед за по-активно присъствие на китайския пазар. Клубът вече има мобилно приложение на китайския език, а по-рано тази година обяви плановете си за създаване на специални комуникационни центрове в Поднебесната империя.

"Ние винаги търсим нови канали за общуване с нашите фенове, а партньорството с Alibaba ни дава възможност да се свържем директно с тях, с помощта на една от най-популярните стрийминг платформи в Китай", казва управляващият директор на Manchester United Group Ричард Арнълд.

Клубът няма да може да излъчва на живо в Youku своите официални срещи заради ограниченията върху телевизионните права в английската Висша лига, но ще разполага с официален видео канал в платформата. В него ще се публикува тематично съдържание, свързано с дейността на клуба, мачовете на младежките и на женските отбори, както и интервюта с играчите и членовете на екипа на Червените дяволи.

Отборът така или иначе генерира сериозен обем телевизионна продукция за клубния си канал MUTV във Великобритания, припомня Reuters.