Модели на супергерои от поредицата филми Avengers на Marvel помогна на Lego да постигне ръст в продажбите за първото полугодие на тази година.

От Lego, известни със своите конструктори, се завърнаха към растежа през миналата година. Датската компания се радваше на двуцифрен ръст в приходите в рамките на десетилетие, но през 2017 г. ситуацията рязко се обърна.

Lego обяви ръст в продажбите от 4% за първото полугодие на тази година до 14.8 млрд. датски крони (2.2 млрд. долара). Измерени в датска валута, продажбите нарасват с 2%, предава Reuters.

Нийлс Кристиансен, който стана изпълнителен директор през 2017 г., посочи, че резултатите съвпадат с амбициите на компанията за едноцифрен ръст през тази година.

Lego записва ръст на най-големите си пазари – двуцифрено повишение в Китай и едноцифрено в САЩ и западна Европа.

На фона на това обаче, оперативната печалба отчита спад от 16%, до 3.5 млрд. крони (513 млн. долара), поради засилената инвестиционна политика на компанията.

Супергероите на Marvel се оказват златна кокошка за Lego. Модели на герои, като Капитан Америка, Железният човек и Танос, са сред най-продаваните артикули на компанията през първите шест месеца на тази година. По-стари модели играчки, вдъхновени от филмите Междузвездни войни, също допринасят за постигнатия растеж.

Въпреки че онлайн продажбите в наши дни са един от основните източници на приходи, Lego планира да отвори нови 35 физически търговски обекти в Китай до края на тази година. Така магазините на Lego в Китай ще достигнат 140 броя до общо 600 по целия свят.

Lego продаде играчки за близо 5 млрд. евро през миналата година Компанията за играчки Lego се завърна към растежа.

„Не можем да кажем, че физическото изживяване не е необходимо, само защото се купува повече онлайн”, казва Кристиансен, добавяйки, че в търговските обекти децата могат да тестват новите продукти.

„Истински важно е в страни като Китай, където трябва да бъде изграден брандът. Той е физически продукт”, казва той.

Кристиансен се надява Lego да навлезат по-сериозно в Индия, където понастоящем продават чрез трети лица, в опит да дублират успеха си от Китай.