Затегнете коланите.

Битката за Белия дом през 2024 г. може и да не е започнала, но вече знаем колко онлайн, свободолюбива и дезориентираща ще бъде тя, пише по темата Politico.

Очаква ни невиждана досега кампания, благодарение на изкуствения интелект, Илон Мъск и изобретателните в дигитално отношение представители на президентските лагери.

През уикенда видеоклип с изкуствен интелект, в който лицето и гласът на кандидата републиканец Рон ДеСантис се наслагват върху героя от "Офисът" Майкъл Скот, стана вайръл в мрежата, подпомогнат от туит на Доналд Тръмп младши.

Ситуацията става още по-сложна и заради променените условия от Илон Мъск като собственик на Twitter.

Бионсе, Хари Кейн и Виктория Бекъм получиха обратно характерните отметки на платформат

Преди той да поеме компанията, синята отметка означаваше потвърден акаунт, принадлежащ на известна личност. При ерата „Мъск“ обаче, тя стана достъпна за всеки, който плаща месечна такса.

Така че, дълбоките фалшификати с изкуствен интелект на C3PMeme - както и тези на всеки друг, готов да плаща по 8 долара на месец, вървят в комбинация с нещо, което не е, но изглежда точно като синята значка – запазеният знак за верификация в Twitter.

Проблемите и гафовете на социалните платформи са добре дошли за самите кампании, допълва Politico.

Най-яркият пример отново дойде от лагера на републиканеца ДеСантис и намерението му да обяви официално кандидатурата си за президент в Twitter Spaces.

Оказа се, че платформата съвсем не е подготвена за наплива от милиони потребители и малко след като стартира живото излъчване, сигналът прекъсна, а на ДеСантис се наложи да почака техническият проблем да бъде решен.

ДеСантис се впусна в надпреварата за Белия дом с гаф в Twitter Решението на Мъск да предостави платформата за официалното събитие дава яснота за политическите му пристрастия

Първи от грешката веднага се възползваха от екипа на настоящия президент Джо Байдън, като написаха в Twitter: "Тази връзка работи" и насочиха последователите си към страница за дарения в полза на преизбирането на Байдън.

Туитът им се отличаваше и с бързина. Появявайки се 16 минути след забавения старт на ДеСантис, той се равняваше на коментар на живо на събитие от конкурентната кампания - нещо, което се считаше за шокиращо, когато Доналд Тръмп за първи път пусна туит на живо от събитие на първичните избори на демократите през 2015 г., припомня Politico.

2024 не е 2020. Новите предизвикателства пред кампанията на БайдънПрез 2020 г. той стоеше настрана от мащабни публични прояви заради COVID-19, но сега няма как да бъде така

Реакцията от лагера на Тръмп също не закъсня.

Опитните експерти от антуража му впрегнаха цялата си креативност, за да създадат забавни вайръл клипове, подчертаващи катастрофалния дебют на ДеСантис в платформата на Мъск.

В рамките на няколко часа акаунтът на Тръмп в Instagram публикува три видеоклипа за своите 23 милиона последователи, в които се осмиваше техническият гаф.

Едно от видеата сравняваше скрийншоти от излагащото представяне на ДеСантис в Twitter с възвишени кадри на Тръмп, приветстван от поддръжници.

Друго показваше ракета на SpaceX с надпис "Рон! 2024", която се разбива при излитане.

Конспирации, пропаганда, омраза: Зад кулисите на социалните медииВсеки път, когато предлагат дезинформация, мрежите нарушават основно човешко право

А след това имаше и странна пародия на събитието, в която Мъск и ДеСантис са в диалог с Джордж Сорос, Адолф Хитлер и дявола.

Имайте предвид, че видеоклипът, в който Хитлер за кратко поставя под въпрос сексуалната ориентация на Сатаната, е само отправна точка за президентската битка в социалните медии през 2024 г.

Пригответе се за умопомрачителни 18 месеца, завършва анализът на Politico.