Световната продоволствена програма на ООН (WFP) награди Аджай Банга, президент и главен изпълнителен директор на Mastercard, за изключителния принос на компанията към изграждането на свят с нулев глад.

Изпълнителният директор на WFP Ертарин Кузин връчи отличието The 2017 Hunger Hero Award на Банга по време на годишната среща на Световния икономически форум в Давос, Швейцария.

Сътрудничеството между Mastercard и WFP през последните пет години има амбициозна мисия – да сложи край на глада. Партньорството между компанията и организацията даде възможност не само за внедряването на иновативни технологични решения при доставянето на хранителни помощи, но и за набирането на жизненоважни финансови средства.

“Благодарение на забележителните лидерски качества на Аджай, Mastercard стои рамо до рамо с WFP и с хората, на които помагаме, като ни дава достъп до своите най-нови технологии, необятна мрежа и щедър екип. Всичко това ни помага в каузата за изграждането на свят с нулев глад“, заяви Кузин.

„Това е само началото. Заедно ще продължим да предоставяме иновативни глобални решения, за да се уверим, че дори тези, които се намират в най-далечните точки, имат достъп до разнообразие от хранителни продукти,” обобщи той.

От началото на кризата в Сирия 2.2 милиона сирийски бежанци са използвали предплатените карти на Mastercard за закупуване на храна в местните магазини на територията на Ливан и Йордания. Това им дава възможността да избират най-добрата храна за тях и техните семейства, като едновременно с това тези покупки подсилват местната икономика.

Превръщайки даряването в ежедневна дейност, Mastercard и партньорите на компанията, в лицето на банки и бизнес, набраха средства, с които ще бъдат осигурени над 17 милиона обяда в училища по цял свят.

„Тази награда отличава усилията на всички в Mastercard и е своеобразно олицетворение на новия, различен начин, по който частният сектор става част от хуманитарните дейности,” заяви Банга. „В Mastercard вярваме, че тези усилия започват с убеждението, че бизнесът може да бъде двигател на доброто по света. А когато публичният и частният сектор работят заедно, можем да носим промяната, като правим страхотни неща, водещи до значителни резултати.“

В сърцето на партньорството стоят служителите на Mastercard. През 2016 година 18 от тях приеха временна работа в местни офиси на WFP. Тяхната аналитична експертиза спомогна за провеждане на проучване, чиито резултати показаха, че всеки долар, инвестиран в храна за училища, носи възвръщаемост от 6 долара под формата на подобрено здравеопазване и образование за учениците.

Наскоро списание Fortune включи Mastercard в своята класация Change the World, въз основа на работата на компанията в помощ на хуманитарните акции за бежанци и уязвими хора. Технологичната компания пое ангажимента до 2020 година да достигне до 500 милиона човека, които са финансово изключени.

Церемонията по награждаването се състоя в рамките на специална вечеря на тема Global Goals Dinner for a Healthy Not Hungry World, организирана от WFP в Давос.