Производителите на продукти за красота разчитат на един нов потребителски сегмент, който може да разшири пазара с половин трилион долара.

Става дума за мъжете.

По света все повече мъже посягат към продукти за красота, като тенденцията се проявява под много различни форми.

Новината е добре дошла за компаниите, които от години търсят нови източници на растеж, независимо дали мъжете се доверяват на класическите продукти за тях или поглеждат към нови хоризонти в контекста на съвремието, което все повече налага размиване на границата между половете.

Козметичната индустрия за мъже се очаква да достигне 166 млрд. долара до 2022 г., по данни на Allied Market Research, цитирани от CNBC.

Само през последната година продажбите на продукти за грижа за мъжката кожа са скочили със 7%, до 122 млрд. долара, по данни на NPD Group.

"През последните години твърдението, че мъжете не могат или не трябва да използват продукти за кожата или да полагат повече усилия за техния външен вид, започва да отстъпва“, казва Андрю Стаблейн, анализатор от Euromonitor International.

Успехът на дигитални брандове, които доставят продукти директно до мъжете, като Harry's и Dollar Shave Club, издава, че в ежедневието на средностатистическия мъж бръсненето не е единственото действие, свързано с външния вид, тъй като все повече залагат на продуктите за грижа за кожата.

През миналата седмица Edgewell, собственик на марката самобръсначки Schick and Wilkinson, приодоби Harry's за 1.37 мрлд. долара в опит да разшири продуктите си отвъд ножчетата за бръснене, залагайки на стоки, като лосион за тяло и дезодоранти.

Dollar Shave Club пък бе придобит през 2016 г. от гиганта в потребителските стоки Unilever.

Дори луксозни марки, като Chanel, започнаха да поглеждат към новата тенденция, пускайки своята първа линия продукти, създадени специално за мъже Boy De Chanel.

"Изглежда, че големите играчи се опитват да разширят пазара си и да спечелят дял на забавящ се пазар чрез увеличаване на потребителската си база“, казва Алисън Гайтер, анализатор на индустрията в Mintel.

Поради това британският гримьор Шарлот Тилбъри и марката Fenty на певицата Риана пуснаха инструкции за момчета, които искат да използват грим за подобряване на визията си.

Според Coresight Research, азиатско-тихоокеанския пазар е най-бързорастящият по отношение на козметика за мъже. Джейсън Чен, генерален мениджър на китайския сакт за търговия Tmall, посочва пред анализаторите, че на китайския пазар „доставките не могат да смогнат на търсенето на гримове за мъже“.

Някои данни подсказват, че интересите на новото поколение потребители на козметика са ясно небинарни (небинарен” е термин, използван за хора, които не считат своята полова идентичност за строго мъжка или женска).

Според доклад на NPD, близо 40% от потребителите на възраст 18-22 години проявяват интерес към половонеутрални продукти за красота.

Канада променя химна си на полово неутраленПарламентът одобри законопроект в сряда, с който променя текста на O Canada, така че страната да има национален химн, който е полово неутрален

В проучване,, проведено от Euromonitor, над 56% от анкетираните американци признават, че са използвали някаква козметика за лице, като коректор например, поне веднъж през 2018 г.

"Има толкова много хора, израстващи с идеята, че човек не е вързан към пола, с който се е родил“, казва Лариса Йенсен, анализатор в NPD. “Красотата вече не се представя като „идеалната красота“. Красотата може да бъде всичко, всеки и всеки пол“, добавя тя.

Това си личи и от ситуацията в интернет. Клиповете, показващи гримове за мъже, се радват на все по-голяма популярност сред по-младата аудитория, като някои влогъри, занимаващи се с това, могат да се похвалят с многомилионен зрителски интерес.