Пускайки си брада, някои мъже пестят време, а в някои случаи печелят и пари, като подсилват личната си марка и професионален имидж.

40-годишният жител на Ню Йорк Брет Дейвид преминава от бръснене всеки ден към пускането на брада, когато навършва 33. Пускането на брада в неговия случай отчасти е бизнес решение.

“Пуснах си брада заради моя бар,” казва за MarketWatch Дейвид, креативен директор на Leave Rochelle Out of It. Неговият бизнес партньор имал брада, затова Дейвид си пуснал брада, за да изградят имидж в стил “лоши момчета с бради и татуировки отварят бар в Манхатън”, казва той.

Той е един от многото милениали, които се отказват от бръснарските ножчета. Миналата седмица от Procter & Gamble посочиха като причина за понижението на стойността на активите на Gillette с 8 млрд. долара милениалите, които вече не се бръснат толкова, колкото предишни поколения.

“По-малката честота на бръсненията е довела до свиване на пазара на ножчета,” заяви главният финансов директор на P&G Джон Мюлер. Сериозната конкуренция от абонаментни услуги, като Dollar Shave Club, която вече е собственост на Unilever, и Harry’s, която е притежание на Edgewell Personal Care, не улесняват никак положението.

Пазарът на мъжки продукти за бръснене в САЩ се е свил с над 11% в последните пет години, сочат данни на Euromonitor. Стойността на пазара на самобръсначки и бръснарски ножчета е бил на стойност 2.4 млрд. долара през 2015 г. и е намаляла до 2.2 млрд. долара през 2018 г., според същите данни.

Отношението на обществото към мъжете с бради е малко неопределено: брадите са все по-модерни, въпреки че проучвания сочат, че мъжете с лицево окосмяване са считани за по-зрели, но и също така за доминиращи и агресивни.

Да си гладко избръснат все още се свързва с това, че изглеждаш по-професионално в някои компании. Бившият председател на камарата на представителите в Конгреса на САЩ предизвика фурор в социалните медии, когато махна брадата си за Обръщението си към нацията през 2016 г.

Тогава бръснари коментираха, че го е направил, за да изглежда по-професионално на политическата сцена.

Мъжете, които работят в сферата на здравеопазването и/или индустрията на безопасността, имат по-строги правила на работното място по отношение на брадите.

Някои мъже също така се оплакват, че самобръсначките са много скъпи.

Четири ножчета за Gillette Fusion Razor струват 11.57 долара в Walmart. За сравнение, Dollar Shave Club, която работи на принципа на абонамента, таксува клиентите си по 7 долара на месец за безплатна доставка на четири ножчета, като в първия пакет има и самобръсначка.

Абонатите на Harry’s плащат по 9 долара за опаковка от 4 ножчета.

Според проучване на Prim&Prep сред 300 жени, по-голям процент от тях (38%) посочват, че гладко избръснатите мъже са по-привлекателни от тези с набола брада (24%), пълна брада (17%), дълга брада (15%), катинарче (9%), мустаци (7%) и брадичката в кръгла форма (4%).

Носенето на брада обаче се отплаща при някои мъже. Брет Дейвис не само че не плаща за самобръсначки, но и получава безплатно масло и шампоан за брада, като рекламно лице на BeardBrand, която има над 150 000 последователи в Instagram.

Неговото внимателно поддържано лицево окосмяване също така е подобрило имиджа на неговия бар, според него.