Веригата за бързо хранене McDonald's отчете по-добри продажби през третото тримесечие на тази година, като сериозно надмина очакванията на инвеститори и анализатори за периода.

Приходите на компанията намаляват с 10% до 5.75 млрд. долара за третото тримесечие, като причина за това са продадените McDonald's ресторанти в Азия, пише BBC.

Въпреки това продажбите в САЩ скачат с 4.1%, докато тези по света отчитат повишение от 6%, като най-силен ръст се наблюдава във Великобритания, Канада и Азия.

Резултатите идват след промени в менюто и въвеждането на мобилни доставки.

Така нетната печалба на веригата нараства с 48% на годишна база до 1.9 млрд. долара за третото тримесечие на тази година. Това включва печалба в размер на 850 млн. долара от продажбата на бизнеса в Китай и Хонгконг на франчайзинг компании.

Агресивните маркетингови стратегии на McDonald's в САЩ, включващи сериозни промоции и намаления в McCafe обектите на компанията, помагат в конкуренцията с вериги като Starbucks, привличайки техните клиенти.

Освен това веригата въведе предложения, целящи да привлекат любителите на здравословното хранене.

McDonald's се фокусира и върху модернизацията на търговските си обекти, както и в системата за поръчки чрез партньорство с приложението за доставка на храна UberEast.

„Подобренията по ресторантите помагат за промяна във възприемането на McDonald's”, казва Нийл Сандърс от Global Data Retail.

„Реновираните локации, модерният имидж помагат за привличането на нова клиенти, особено сред семействата и младите потребители“, добавя анализаторът.

Финансовият директор на McDonald's Кевин Озан казва, че компанията е успяла да прехвърли над 4000 ресторанта в Китай и Хонгконг на франчайзинг собственици цяла година по-рано от планираното.

Програмата на компанията за продажба на собствени обекти на компании, които да управляват бизнеса чрез франчайзинг модел, води до по-ниските отчетени приходи. В малко по-дългосрочен период обаче този ход ще съкрати разходите на McDonald's и ще докара приходи под формата на лицензионни плащания от страна на новите франчайзинг собственици на търговските обекти в Азия.

Акциите на веригата за бързо хранене поскъпнаха с 1% на борсата в Ню Йорк. От началото на годината книжата на McDonald's увеличиха цената си с над 1/3, което повдигна пазарната капитализация на компанията до 133 млрд. долара.