Брандовете болкоуспокояващи лекарства Panadol и Anadin ще бъдат обединени под един покрив в резултат на голяма сделка между фарамцевтичните гиганти GlaxoSmithKline и Pfizer.

Компаниите обединяват своите бизнеси за потребителски медикаменти в една съвместна фирма, които генерира продажби за 12.7 млрд. долара, предава BBC.

Другите брандове, включени в сделката, са пастата за зъби Aquafresh и балсамът за устни Chapstick.

Сделката чака одобрение от регулаторите и акционерите на двете компании. Акциите на GSK поскъпнаха със 7% в резултат на новината.

Бизнсът с потребителски продукти на GSK се оперираше от съвместно предприятие с швейцарската компания Novartis, но преди 9 месеца GSK придоби пълен контрол над съвместните операции.

GSK, която има 68% от новия бизнес, посочва, че това е чудесна възможност да надгради върху сделката с Novartis, гонейки по-високи продажби.

„Чрез комбинирането на бизнесите за потребителски медикаменти на GSK и Pfizer ще създадем устойчива стойност за акционерите”, посочва изпълнителният директор на GSK Ема Уолмсли.

„Като цяло, нашата цел е създаването на две изключителни, базирани във Великобритания глобални компании, със съответната капиталова структура и значителни придобивки за пациентите и потребителите”, добавя тя.

40 млн. диабетици по света могат да останат без инсулинТова, че броят на диабетиците по света продължава да расте, може да провокира масов недостиг на инсулин, алармира ново проучване


Съвместното предприятие ще се казва GSK Consumer Healthcare. С изключение на дъщерното дружество на GSK в Нигерия, новата компания ще оперира на всички пазари, където Pfizer и GSK са представени.

GSK ще има шест директори в борда, докато Pfizer – три.

Новата фирма ще бъде отделена и ще се листне отделно на борсата в Лондон до 3 години.