Мегасделка на фармацевтичния фронт
Брандовете болкоуспокояващи лекарства Panadol и Anadin ще бъдат обединени под един покрив в резултат на голяма сделка между фарамцевтичните гиганти GlaxoSmithKline и Pfizer.
Компаниите обединяват своите бизнеси за потребителски медикаменти в една съвместна фирма, които генерира продажби за 12.7 млрд. долара, предава BBC.
Другите брандове, включени в сделката, са пастата за зъби Aquafresh и балсамът за устни Chapstick.
Сделката чака одобрение от регулаторите и акционерите на двете компании. Акциите на GSK поскъпнаха със 7% в резултат на новината.
Бизнсът с потребителски продукти на GSK се оперираше от съвместно предприятие с швейцарската компания Novartis, но преди 9 месеца GSK придоби пълен контрол над съвместните операции.
GSK, която има 68% от новия бизнес, посочва, че това е чудесна възможност да надгради върху сделката с Novartis, гонейки по-високи продажби.
„Чрез комбинирането на бизнесите за потребителски медикаменти на GSK и Pfizer ще създадем устойчива стойност за акционерите”, посочва изпълнителният директор на GSK Ема Уолмсли.
„Като цяло, нашата цел е създаването на две изключителни, базирани във Великобритания глобални компании, със съответната капиталова структура и значителни придобивки за пациентите и потребителите”, добавя тя.
Съвместното предприятие ще се казва GSK Consumer Healthcare. С изключение на дъщерното дружество на GSK в Нигерия, новата компания ще оперира на всички пазари, където Pfizer и GSK са представени.
GSK ще има шест директори в борда, докато Pfizer – три.
Новата фирма ще бъде отделена и ще се листне отделно на борсата в Лондон до 3 години.