Германската търговска верига за продажби на дребно Метро (Metro AG) отчете загуба за третото тримесечие от 65 милиона евро (94 млн. д.) като резултат от реформата на корпоративното облагане в страната.

За същия период на миналата година компанията отчете печалба от 81.5 млн. евро. Причина за отчетената сега тримесечна загуба са данъците на стойност 160 млн. евро, платени заради реформата в корпоративното облагане, която влезе в сила от 1 януари тази година.

Търговската верига съобщи, че преди облагането с данъци би отчела увеличение на печалбата с 15 на сто, до 323 млн. евро. Метро повиши прогнозите си за продажбите през 2007 година заради силните приходи на международните й подразделения. Групата разшири дейността си в бързо развиващи се икономики в Източна Европа и Азия в стремежа си да компенсира слабите резултатите на вътрешния пазар в Германия.

Метро съобщи, че продажбите й за тримесечието са се увеличили с 10.8 процента до 15.65 млрд. евро, като международните продажби са нараснали с 13.6 на сто до 9.2 млрд. евро. В Източна Европа и Азия продажбите са се покачили съответно с 26.8 и 27 процента.

Тези резултати са постигнати на фона на по-слабото увеличение на продажбите през третото тримесечие в Западна Европа - с 4.1 на сто и с 6.9 на сто в Германия.

Компанията повиши прогнозата си за приходите през 2007 г. до над 9 процента, в сравнение с предишните очаквания за 8-9 на сто.