Метро отчете загуба за третото тримесечие
Германската търговска верига за продажби на дребно Метро (Metro AG) отчете загуба за третото тримесечие от 65 милиона евро (94 млн. д.) като резултат от реформата на корпоративното облагане в страната.
За същия период на миналата година компанията отчете печалба от 81.5 млн. евро. Причина за отчетената сега тримесечна загуба са данъците на стойност 160 млн. евро, платени заради реформата в корпоративното облагане, която влезе в сила от 1 януари тази година.
Търговската верига съобщи, че преди облагането с данъци би отчела увеличение на печалбата с 15 на сто, до 323 млн. евро. Метро повиши прогнозите си за продажбите през 2007 година заради силните приходи на международните й подразделения. Групата разшири дейността си в бързо развиващи се икономики в Източна Европа и Азия в стремежа си да компенсира слабите резултатите на вътрешния пазар в Германия.
Метро съобщи, че продажбите й за тримесечието са се увеличили с 10.8 процента до 15.65 млрд. евро, като международните продажби са нараснали с 13.6 на сто до 9.2 млрд. евро. В Източна Европа и Азия продажбите са се покачили съответно с 26.8 и 27 процента.
Тези резултати са постигнати на фона на по-слабото увеличение на продажбите през третото тримесечие в Западна Европа - с 4.1 на сто и с 6.9 на сто в Германия.
Компанията повиши прогнозата си за приходите през 2007 г. до над 9 процента, в сравнение с предишните очаквания за 8-9 на сто.