От Microsoft изглежда в крайна сметка са убедили Yahoo, че заедно ще имат по-голям шанс да се борят с лидера в търсенето и онлайн рекламата Google.

Повече данни за дългоочаквания съюз най-вероятно ще бъдат обявени в сряда, съобщи АР.

Сделката изглежда няма да е свързана с предварително плащане на Microsoft, което ще разочарова инвеститорите в Yahoo. СЕО-то на Yahoo Керъл Барц бе заявила, че ще обединят сили с Microsoft само срещу „купища пари".

Вместо това, компаниите ще разделят приходите генерирани от рекламите при търсене на техните сайтове. Yahoo ще използва търсачката на Microsoft - Bing.

Двете компании също ще използват рекламната технология на Microsoft, а Yahoo ще се грижи за продажбите и потребителското обслужване.

Нека припомним, че Microsoft се опита да купи Yahoo, като миналата година отправи оферта за 47.5 млрд. долара или 33 долара за акция. Но от Yahoo оказаха отпор на офертата, като в момента пазарната капитализация на компанията е наполовина от предложената сума тогава.

Microsoft разчита на второто място на Yahoo на световния пазар с дял от 8 на сто, да се бори с лидера Google, който държи 67%. Microsoft има едва 3 на сто пазарен дял в света и 8% в САЩ.

Microsoft се опитва да завземе част от пазара на интернет търсенето, докато Google отвръща на удара като ще създаде безплатна операционна система.