Милионери от поколението на милениалите в САЩ отлагат временно големи покупки с нарастването на лихвите и инфлацията, сочи проучване на CNBC.

Близо половината от участвалите в проучването милениали казват, че по-високите лихви ги принуждават да отлагат закупуването на кола, а 44% твърдят, че поради същата причина са отложили закупуването на дом.

Над една трета от участниците споделят, че заради инфлацията са отложили пътуване или почивка.

Резултатите от проучването на CNBC, което се фокусира върху хората с инвестируеми активи на стойност 1 млн. долара или повече, предполагат, че инфлацията и повишаващите се лихви достигат и до по-богатите хора.

И докато инфлацията засяга хората от средната класа и тези с по-ниски доходи, повишаващите се лихви започват да влияят и на по-заможните и по-млади потребители, особено когато става въпрос за големи покупки.

Вероятността милианиалите да ограничават големите покупки е три пъти по-голяма, в сравнение с представителите на поколението, родено след Втората световна война, или т. нар. бейби бумъри, според проучването.

“Милионерите от поколението на милениалите трябва да се справят с нещо, което не са изпитвали досега,” казва Джордж Уолпър, президент на Spectrem Group, която провежда проучването заедно със CNBC. “В резултат на това те променят поведението си и начина си на харчене.”

От Spectrem Group и проучването считат родените през 1982 г. или по-късно, които в момента са на 40 г. и по-млади, за милениали. Участниците в проучването, които са родени между 1948 и 1965 г. и са на възраст между 57 и 75, са считани за бейби бумъри.

Рецесия ли? Покупките на луксозни стоки в САЩ с ръст от 14% през 2022 г.Общият хаос на фондовия пазар засега изглежда, че не оказва кой знае колко силно влияние върху пазара на луксозни стоки

Инфлацията и повишаващите се лихви създават две отделни, но свързани ограничения в разходите за заможните купувачи.

Инфлацията повиши цените на неща, като храненето в ресторант, самолетните билети, хотелите и дори определени месечни абонаменти. Според проучването 39% от милениалите милионери са ограничили посещенията на ресторанти заради по-високите цени. Общо 36% са ограничили почивките, а 22% шофирането.

В същото време повишенията на лихвите от страна на Федералния резерв вдигнаха цените на кредитите, най-вече за автомобили и жилища. В сряда централната банка повиши основната си лихва до 1.5%-1.75% и обясни, че през юли се очаква ново повишение.

Две трети от участвалите в проучването милениали казват, че сега е “по-малко вероятно да вземат кредит, отколкото преди година” заради по-високите лихви. За сравнение, едва 40% от бейби бумърите твърдят същото.

Общо 44% от милениалите казват, че по-високите лихви са ги накарали да отложат закупуването на нов дом, в сравнение с едва 6% от бейби бумърите. Близо половината милионери сред милениалите пък отлагат закупуването на кола заради по-високите лихви.

Милениалите обикновено са основен двигател зад ръста в продажбите на жилища и автомобили.

Проучването на CNBC е проведено през май преди последното повишение на лихвите от страна на Фед. В него са участвали близо 750 души, които са заявили, че вземат еднолично или участват във вземането на финансовите решения в своите семейства.

Над 70% от милениалите милионери вярват, че икономиката ще бъде в по-добро или дори в “много по-добро” състояние в края на 2022 г., в сравнение с две трети от бейби бумърите, които казват, че ще е в по-лошо или “много по-лошо.”

Милениалите също така казват, че пазарите на активи ще приключат годината на нива над тези от 2021 г., което е признак на увереност на фона на факта, че индексът S&P 500 губи 20% от началото на годината.