През 2023 г. се очаква мобилните платформи да станат най-добрият сегмент за реклама. Разходите там ще достигнат около 362 млрд. долара, тъй като все повече потребители прекарват времето си с устройства в ръка. Това сочи проучване на data.ai - компания за пазарно разузнаване, пише The National News.

Спрямо 2022 г. ръстът ще бъде около 7,7%, а спрямо 2021 г - с почти 25%. Той ще се дължи на увеличеното потребителско време, което се очаква да достигне четири трилиона часа само на устройства с Android, каза доставчикът на данни, известен преди като App Annie, в изследването, публикувано в петък. Проучването не предоставя цифри за прогнозираните часове, прекарани на устройства на Apple, основният конкурент на Android.

Сред факторите, които доведоха до рекордното ниво на рекламното съдържание на мобилните устройства тази година, бяха големите глобални събития, сред които Зимните олимпийски игри в Пекин и Световното първенство по футбол в Катар, както и междинните избори в САЩ. Много потребителите заложиха на използването на приложения с кратки видеа, отбелязват от data.ai.

Според компанията за пазарно разузнаване разходите за рекламиране на различни брандове ще компенсира ефекта от намаляването на тези за маркетинг на фона на затегнатите маркетингови бюджети.

Рекламодателите се насочват силно към мобилни приложения, които включват сайтове за социални медии и игри, наред с други – тъй като все повече потребители са залепени за екраните си, което представлява възможност за увеличаване на обхвата и мащаба на търговците.

Могат ли Super-app услугите да виреят в САЩ и ЕвропаКогато Мъск говори за превръщането на Twitter в „приложение за всичко“, той може би има предвид китайската платформа WeChat

Тази прогноза е добра новина и за технологичните компании, които се състезават за рекламни средства, за да останат конкурентоспособни в жестоката индустрия.

Проучването показва и някои предизвикателства, особено в разходите за мобилни игри, които се очаква да намалеят през тази и следващата година, поради икономически затруднения и по-строги разпоредби за поверителност.

Предвижда се разходите на потребителите да спаднат с около 5% през 2022 г. до 110 милиарда долара и още 3% до около 107 милиарда долара през 2023 г.

Сред предизвикателствата, за които се готви пазарът на мобилни игри, са предстоящите промени на Google в поверителността и репресиите срещу пръстовия отпечатък на браузъра - метод, чрез който уебсайтовете проследяват потребителска информация. Докато разходите за игри исторически са били устойчиви по време на икономически спадове, гореспоменатите проблеми ще направят „по-трудно насочването към харчещите “китове” и следователно по-трудно монетизирането чрез покупки в приложението“, се казва в проучването. “Китовете” са потребители, които харчат много за покупки в приложението, за да получат предимство.

Абонаментната услуга на Twitter ще бъде по-скъпа за потребителите на AppleПлатформата ще пусне в понеделник обновена версия на абонаментната си услуга Twitter Blue

Тази година Meta Platforms, компанията майка на най-голямата социална медийна платформа в света Facebook, регистрира спад в средната цена на реклама, което доведе до 52% годишен спад в нетната й печалба за третото тримесечие. Междувременно Twitter е изправен пред отлив на рекламодатели, главно поради катаклизми, причинени от хаотичното и войнствено поведение на новия му собственик Илон Мъск, главният изпълнителен директор на Tesla, който купи сайта за микроблогинг за 44 милиарда долара.

Въпреки това времето, което потребителите ще прекарват пред мобилните устройства, се очаква да нарасне наполовина и да надхвърли шест трилиона часа до 2028 г. Този ръст ще бъде подхранен от продължаващото нарастване на свързаните технологии и нарастването на фокуса върху мобилните устройства сред потребителите, отбелязват от data.ai.

От проучването не става ясно дали тези часове са само за устройства с Android, или за целия пазар. Те включват напредък в свързаната технология, разширяване на случайните и основни игри и разширено внедряване на 5G, в тандем с лични предпочитания като търсенето на цифрова връзка, себеизразяване и задълбочаване на персонализирането на приложенията.

Видео стриймингът и генерираното от потребители съдържание ще продължат да стимулират прекараното време, като Латинска Америка, Югоизточна Азия и Близкият изток и Северна Африка ще стимулират ангажираността.

Продължаващото нарастване на ангажираността на потребителите с мобилни устройства също ще помогне на още 14 приложения да се присъединят към клуба, който харчи 2 милиарда долара, показва проучването. Показателят проследява колко потребителите са похарчили за дадено приложение през цялото му съществуване.

Освен това се очаква три приложения да влязат в клуба от 3 милиарда долара, включително HBO Max и китайската видео платформа iQiyi, присъединявайки се към YouTube, Netflix, Disney+ и TikTok.