Американският телекомуникационен гигант Motorola има няколко опции за развитие в своето бъдеще, които трябва да обмисли, ако иска да оцелее на пазара, съобщава Би Би Си.

За изминалата година компанията отчете общо загуби в размер на 49 млн. долара, като най-лоши се оказаха годишните резултати от продажбите на мобилни телефони.

Този сегмент понесе загуби от 1.2 млрд. долара, на фона на общия спад в продажбите с 33%. Това накара, и то доста логично, да се вземе решение за отделянето на подразделението за мобилни телефони от останалите.

Компанията Motorola има още две производствени звена. Едното продава части за телевизори, а другото се занимава с оборудването на безжични компютърни мрежи. Засега тази част от бизнеса се представя доста добре и успява да задържи компанията да не потъне.

Изпълнителният директор Грег Браун заяви, че се търсят различни начини за съживяването на компанията и най-вече увеличаване на продажбите на мобилни телефони. Според неговото лично мнение, именно този сегмент ще върне водещите позиции на Motorola на пазара.