Мрачната реалност за американското кино: Празни салони и рекордни загуби

772
Мрачната реалност за американското кино: Празни салони и рекордни загуби

© Pixabay

В някои сектори на икономиката третото тримесечие на тази година започна позитивно на фона на постепенното възстановяване след щетите, нанесени от пандемията. За киноиндустрията обаче, и по-специално за операторите на киносалоните, нещата далеч не са толкова розови, пише CNBC.

През изминалата седмица някои от най-големите вериги киносалони в Съединените щати публикуваха финансовите си отчети за първото полугодие. Картината, която те рисуват, е изключително мрачна - загубите продължават да се трупат, след като постъпленията през последните няколко месеца бяха почти нулеви.

Междувременно броят на новозаразените в САЩ продължава да се покачва, което означава, че повечето американци едва ли бъдат окуражени в скоро време отново да започнат да ходят на кино. А и властите в повечето щати едва ли ще ги насърчат да го направят.


Продуцентите пък са принудени да пускат премиерите на новите си филми в стрийминг платформите, които печелят все по-голяма популярност в сравнение с конвенционалните форми на забавление. 

Броят на случаите на COVID-19 в САЩ вече е близо 5 милиона, което е около една четвърт от всички в световен мащаб. А вместо да отварят икономиката си, много от щатите отново започват да затягат противоепидемичните мерки.

В момента почти половината от всички киносалони в света са отворени, макар и не в пълния си капацитет, показват данните на британската компания Gower Street Analytics. Около 12 400 киносалона са работещи, като 90% от тях са извън САЩ.

В Китай делът им е най-голям - около 64%, в останалата част на света този дял е около 35%, а в САЩ - едва 21%.

Една от малкото добри новини е, че аудиторията е "гладна" за нови заглавия.

AMC, която управлява над 8 200 киносалона в САЩ и още около 2 900 в други държави, обяви при публикуването на отчета си за второто тримесечие, че при първоначалното отваряне след пандемията посещенията са били слаби, тъй като кината са прожектирали основно по-стари филми.

С появата на новите заглавия обаче аудиторията рязко се е повишила през последните няколко седмици.

Испанският филм "Padre No Hay Mas Que Uno 2", чиято премиера бе в края на юли, е събрал постъпления от 4.4 милиона долара. Втората част на комедията е събрала с 20% повече приходи от първата и то при 20% по-малко прожекции.

В Южна Корея няколкото премиери на местни продукции през последния месец също увеличиха продажбите на билети. “Peninsula" събра 26 милиона долара за три седмици, а “Steel Rain 2″, който дебютира преди седмица, вече има приходи от 9 милиона долара.

През последния уикенд държавите с най-голям боксофис в света са Китай и Южна Корея.

Британците прекараха пандемията пред телевизоритеБританците са прекарали средно 40% от активните си часове по време на карантината, гледайки телевизия или онлайн видео

С отварянето на киносалоните по света и силното представяне на новите филми, не е изненада, че много американски студиа вече предпочитат да правят премиерите си извън САЩ, пише още CNBC.

Филмът на ужасите “Antebellum” беше поредният пример за това - насрочената премиера през август беше отменена, като вместо нея продукцията ще дебютира дигитално в стрийминг платформите през септември.

Тази тенденция вероятно ще се запази, имайки предвид невъзможността на американските киносалони да бъдат отворени безопасно в близко бъдеще. Под въпрос са някои от дългоочакваните премиери, насрочени за октомври и ноември - “Wonder Woman 1984”, “Black Widow” и “Soul”.

При нормални обстоятелства тези блокбъстъри биха донесли мащабни приходи на киносалоните, но при настоящата ситуация не е сигурно, че ще има кой да ги гледа. Така че по всяка вероятност те или ще дебютират в стрийминг платформите, или зад граница.

В Китай има около 10 800 кина, от които 64% към момента са отворени. В страната оперират около 40% от всички киносалони в света.

Миналата година китайският боксофис събра 9.2 милиарда долара от продажби на билети, което бе малко под този в Северна Америка (11.4 милиарда долара). Още преди избухването на пандемията се очакваше, че през 2020 година Поднебесната империя може да задмине САЩ като най-големия филмов пазар в света.

Сега този процес може да се ускори допълнително, като се има предвид, че операторите на киносалоните в САЩ са притиснати от сериозни финансови затруднения.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg