Не е ли иронично, както се пееше в една песен на Аланис Морисет. Стриймването на музика преобърна изцяло начина, по който хората традиционно плащат за музика, в полза на потребителя.

Вместо 9.99 долара за диск, повечето хора сега плащат горе-долу същата сума на месец (често дори по-малко заради безумния брой промоционални пакети и отстъпки) за абонамент за музикални стрийминг услуги, като Spotify и Apple Music.

Последната подписа ново споразумение с Warner Music Group - една от трите големи звукозаписни компании, които управляват музикалната индустрия. Той й позволява да плаща на музикалната компания по-малък процент от приходите от абонати, отколкото преди.

Какво означава това?

Две неща. Първо, Apple Music, която съществува от две години, се справя доста добре и е набрала достатъчна мощ при преговорите, за да постигне толкова добра сделка за себе си.

Второ, това означава, че музикантите ще получават още по-малко пари, отколкото преди – обичайно оплакване на мнозина от тях в хода на нарастващата доминация на музикалния стрийминг, от което обаче нямаше особена полза.

Да си припомним двегодишния конфликт на Тейлър Суифт със Spotify, който се оказа напълно безплоден. Певицата, която се готви да издаде нов албум, тихомълком върна каталога си в музикалната стрийминг услуга това лято.

Стриймингът дори принуди 69-годишна рок легенда да тръгне отново на турне, защото вече не получава приходи от продажбите на албумите си. Бионсе може да е най-високоплатеният музикант в света, но само 10% от приходите й идват от музика, отбелязва Quartz.

Макар че засега сделката на Apple Music засяга само арстисти, които са подписали договори с Warner, експерти в индустрията казват, че очакват други музикални компании да последват примера й и да се съгласят с по-ниски хонорари за артистите.

Тъй като стриймингът все още расте твърде бързо, притежателите на правата нямат друг избор, освен да се съгласят с предложените им условия, дори те да са неблагоприятни.

Идеалната ситуация, разбира се, би била Apple Music и музикалният стрийминг, като цяло, да набъбнат до такива размери, че да могат да спасят цялата музикална индустрия, която върви към финансов крах в последните няколко десетилетия, разтърсена от услуги, като Napster, Limewire и iTunes.

Но добрият за феновете и лош за артистите бизнес модел на стрийминга означава, че сега ситуацията може би е една стъпка напред, една назад.