Spotify премина границата от 100 млн. платени абоната.

Шведската компания за стрийминг на музика обяви постижението в представянето на финансовите си резултати за първото тримесечие, предава CNN.

Spotify посочват, че тяхната премиум услуга записва ръст от 32% на годишна база, подхранен от партньорствата с Hulu, Google и Samsung.

Компанията разкрива, че има 217 млн. месечни потребители по света, което е ръст от 26% на годишна база.

Част от увеличението може да бъде отнесено към новите услуги на Spotify в Индия, където компанията бързо натрупа 2 млн. абонати. От компанията признават, че индийският растеж продължава да надминава първоначалните им очаквания.

Spotify привлича потребители към премиум услугите си чрез различни оферти, включително добавянето на Hulu без допълнителни такси, предлагане на безплатни спийкъри Google Home Mini и 6-месечен безплатен тестови период в САЩ за всички потребители, закупили смартфона Samsung Galaxy S10.

Тези промоции са част от битката с Apple, които - за разлика от Spotify, не предлагат безплатни тестови услуги. Изпълнителният директор на Apple Тим Кук посочи, че стрийминг услугата на компанията има над 50 млн. абоната към края на януари, което е приблизително половината от това, което Spotify обявиха.

Spotify внесе жалба срещу Apple в антимонополния регулатор на ЕСШведската компания за стрийминг на музика Spotify подаде жалба до европейския антимонополен регулатор срещу Apple, посочвайки, че щатският гигант умишлено ограничава конкурентите

Spotify предвиждат, че до края на тази 2019 г. абонатите, които плащат, за да слушат музика чрез платформата, ще достигнат 107-110 млн. броя. Така компанията очаква общият брой на всички нейни абонати - платени и тези, които ползват безплатно, да достигне между 222 и 228 млн. до края на тази година.

Приходите на компанията за първото тримесечие скачат с 33%, до 1.7 млрд. долара, надминавайки очакванията на анализаторите.