Британски учени оспорват ползата от затварянето на училищата, за да бъде спряно разпространението на новия коронавирус. Според тях въздействието на тази мярка е твърде малко.

"Понастоящем доказателствата в подкрепа на затварянето на училищата заради COVID-19 са много слаби", смятат изследователи от лондонския University College, цитирани от БТА.

Данните от предходни грипни епидемии показват, че затварянето на училищата може да има сравнително малък ефект върху вирус, който се предава лесно като COVID-19 и е с ниски клинични прояви сред децата.

Затварянето на училищата обаче може да има "големи икономически и социални последици", предупреждават учените.

Изследователски модели на COVID-19 прогнозират, че затварянето на училищата като единична мярка може да предотврати между 2 и 4 процента от смъртните случаи, което, според авторите на проучването, е"много по-малко от други мерки за социално дистанциране".

Те са на мнение, че в учебните заведения трябва бъдат обмислени други, по-малко драстични мерки за социално дистанциране, особено ако ограничителната политика продължи дълго.

Използваните данни от епидемията от ТОРС в Китай, Хонконг и Сингапур от 2003 г. показват, че предаването на вируса в училищата не е имало значима роля за огнищата и че затварянето на училищата и наблюдението на здравето в тях не е допринесло за общия контрол на разпространението на болестта.

Защо в тази страна няма нито един случай на коронавирус?Докато световната карта на COVID-19 се покрива с увеличаващите се червени кръгчета, има няколко страни, които все още не са регистрирали нито един случай на зараза


Общите модели на разпространението на COVID-19 подкрепят затварянето на училищата.

"Единственото изследване, което го разглежда като самостоятелна мярка обаче предупреждава, че въздействието й е сравнително слабо, като се има предвид, че в резултат се увеличават контактите в дома и общността", добавят още британските учени.