Кризата е променила най-силно живота на мексиканците, показа проучване на Boston Consulting Group сред жителите на различни страни. Цели 80% заявяват, че качеството на живота им се е влошило в следствие на кризата.

Втори се наредиха руснаците, като две трети, или 71%, смятат, че животът им през последните години е станал по-труден.

Същата оценка дават и 60% от испанците, 50% от британците и 49% от американците, които се наредиха съответно на местата от трето до пето.

Най-големи оптимисти са китайците, чиято икономика продължава да расте и германците, от които само 29% се чувстват пострадали от кризата.

Любопитно на този фон се оказва, че 77% от германците са готови да пестят предвид влошените икономически условия, докато сред едни от най-пострадалите - руснаците, готови на икономии са едва 41%.

Най-малко смятат да се ограничат китайците, от които едва 35% възнамеряват да намалят разходите си.

Проучването на Boston Consulting Group показа още, че не само германците, но и европейците и жителите на развитите страни като цяло са по- склонни да ограничат предметите на разкоша и символите на висок социален статус, но държат на високото качество и са готови да харчат за почивка и пътешествия.

В развиващите се страни е обратното. „Там изострянето на вниманието на потребителите към цените е основен признак на влошаване на икономиката", заявяват от компанията.

Станете наш почитател във Facebook