Дали почитателите на бирата Budweiser ще я заменят с марихуана?

AB InBev, най-големият производител на бира в света, обяви партньорство с канадската компания Tilray за проучвания относно евентуални напитки създавани на база марихуана, предава CNN.

Това е поредната голяма компания, която започва да проучва възможностите на пазара на марихуана, след като употребата ѝ за развлекателни цели бе официално разрешена в Канада и в редица щати на САЩ.

AB InBev и Tilray ще инвестират съвместно 100 млн. долара в проучвания на безалкохолните напитки съдържащи елементи на канабаса.

„Възнамеряваме да разработим по-дълбоко разбиране, което ще ни води в бъдещите ни решения относно потенциални търговски възможности”, казва Кайл Норингтън, президент на канадската дъщерна на AB InBev компания Labatt Breweries.

Засега, AB InBev планира да използва съставки на база канабиса само на канадския пазар. Компанията, която притежава брандове като Bud Light и Stella Artois, ще реши дали марихуана продуктите могат да донесат по-широк търговски принос на по-късен етап.

Tilray, която е базирана в Британска Колумбия, специализира върху медицински продукти от канабис. По-рано през тази седмица, фирмата обяви партньорство с швейцарската фарамацевтична компания Novartis за разпространението на медицинска марихуана на международните пазари.

Акциите на канадската компания поскъпнаха над 4 пъти откакто дружеството се листна на Nasdaq през юли тази година.

Други големи брандове също се оглеждат за възможности, разкрити от легализацията на марихуаната.

По-рано този месец, Altria, собственик на тютюневия бранд Marlboro, инивестира 1.8 млрд. долара в канадската компания за канабис Cronos Group.

Манията по компаниите за марихуана завладя и ЕвропаДатската компания за производство на масло от канабис StenoCare може да се похвали с доста добри резултати.

Canopy Growth, друга канадска марихуана компания, получи милиардна инвестиция от собственика на бирата Corona, Constellation Brands, през месец август тази година.

Сред другите големи брандове, които засега избягват навлизането в новата индустрия попада Coca-Cola. Изпълнителният директор на компанията Джеймс Куйнси, посочи през октомври тази година, че на този етап нямат планове да навлизат в тази индустрия.

Базираната в Белгия AB InBev търси начин да възстанови продажбите си, коити пострадаха от крафт бирите и подобни бутикови продукти през последните години.