Държавната китайска компания China National Tobacco Corp., която е най-големият производител на цигари в света, планира процедура по първично публично предлагане на акции (IPO) на своето подразделение, опериращо на международните пазари.

Компанията е избрала Хонконг за листването, като плановете идват, въпреки усилията на китайските власти да намалят тютюнопушенето сред местното население, предава Bloomberg.

Дружеството China Tobacco International Inc. главно се занимава с доставки на тютюн от страни, като Бразилия и Канада, за нуждите на компанията-майка, която произвежда 4 от всеки 10 цигари в света.

Смята се, че China National Tobacco Corp. може да се похвали с по-високи печалби от корпорации, като HSBC или Walmart, ако се вземе предвид последното оповестяване на финансови данни на компанията през вече далечната 2012 г.

China Tobacco International Inc. оформя малка част от бизнеса на компанията-майка, която има по-голям пазарен дял от следващите 5 глобални тютюневи компании, взети заедно.

Планираното IPO представлява рядък пример за отваряне на държавната компания към публичните пазари. В последните години иначе в Китай нарасват случаите на заболявания, причинени от тютюнопушене.

Китай е най-големият цигарен пазар, както и най-голямата страна призводител в света, като критици посочват, че властите не правят достатъчно да попречат на разпространението на пушенето, тъй като разчитат на високите данъчни постъпления от тази индустрия.

Marlboro преговаря с канадски производител на марихуанаПроизводителят на марката цигари Marlboro води преговори с канадска компания за производство на канабис за евентуална инвестиция


През миналата година законодателите в Китай призоваха за по-високи данъци за цигарите с цел намаляване на тютюнопушенето сред младите.

China Tobacco International Inc. отчита приходи в размер на 651 млн. долара през първите 9 месеца на миналата година, което е 21% спад спрямо същия период на миналата година, сочат документи, публикувани в крак с плана за IPO. Маржинът на печалбата възлиза на 5.8%, което е спад спрямо 6.5% година по-рано.

Компанията печели главно от фиксирана надбавка в размер на 6% за доставката на вносен тютюн от чужбина за местни прозводители на цигари.

Освен това звеното има пълен контрол на износа на цигари, които се продават предимно на безмитни локации по света на китайски туристи, както и на износа на тютюн, произвеждан на територията на Китай.