За втора поредна година луксозните и потребителски компании са най-бързорастящите в класацията на Interbrand за брандовете с най-висока стойност в света.

Те изпреварват дори технологичните компании, записвайки среден годишен растеж от 11%.

Interbrand изчислява стойността на брандовете на база финансово представяне, ролята на марката във взимането на решение за покупка и конкурентната сила на бранда спрямо останалите, подвизаващи се в същия сектор.

Така брандовете на деветте най-големи луксозни компании в света достигат до обща стойност от 117.7 млрд. долара.

Най-скъпият луксозен банд в света е Louis Vuitton с оценка от 32.2 млрд. долара, която скача с 14% на годишна база.

Gucci пък е най-бързорастящият бранд с цели 23% скок в стойността спрямо 2018 г., сочат изчисленията на Interbrand.

Това са най-скъпите луксозни марки в света за 2019 г.:

9. Prada


Оценката на бранда достига 4.78 млрд. долара, като намалява с 1% на годишна база. Марката се нарежда на 100-ото място като най-ценен бранд в света сред всички индустрии за 2019 г.

8. Burberry

Burberry постига цена на марката от 5.2 млрд. долара, което е ръст от 4% спрямо миналата година. Брандът се намира на 96-а позиция сред всички останали марки за 2019 г.

7. Tiffany & Co.

Tiffany & Co. се нарежда на 94-а позиция в глобалната класация, като има оценка от 5.33 млрд. долара, което е спад от 5% на годишна база. През 2018 г. марката заемаше 83-о място в глобалната класация.

6. Dior

Dior се нарежда на 82-ро място в глобалната класация с цена на марката от 6.04 млрд. долара, което е ръст от 16% на годишна база.

5. Cartier

Cartier пада с едно място - до 68-ма позиция, в глобалната класация през тази година. Стойността на бранда възлиза на 8.1 млрд. долара, което е ръст от 7% спрямо предходната година.

4. Gucci

Gucci заема 33-а позиция в глобалната класация с цена от 15.9 млрд. долара, което е ръст от 23% на годишна база, превръщайки бранда в най-бързорастящата марка в света.

3. Hermès

Hemres заема 28-а позиция в глобалната класация с цена от 17.92 млрд. долара, което е 9% ръст на годишна база.

2. Chanel

Chanel - номер 22 в класацията, се оценява на 22.1 млрд. долара, което е ръст от 11% спрямо 2018 г.

1. Louis Vuitton

Марката Louis Vuitton се оценява на 32.2 млрд. долара, което е ръст от 14% на годишна база. Най-скъпият луксозен бранд в света заема 17-а позиция в глобалната класация сред всички сектори.