Най-високобюджетният китайски филм бе изтелген от кината след дебютния си уикенд, превръщайки се в един от най-епичните провали в историята на киното.

Лентата на име Asura, която според местните медии струва 113 млн. долара, бе изтеглена от екран в неделя, обявиха инвеститорите на продукцията, сред които е и филмовото студио на интернет гиганта Alibaba.

Филмът генерира приходи от едва 7.3 млн. долара през дебютния си уикенд, по данни на китайският сайт за кино Maoyan, предава Financial Times.

Провалът, който се нарежда редом до най-големите холивудски разочаровния по отношение на приходи, идва на фона на информацията, че приходите от продажба на билети в Китай изпревариха печалбите в Северна Америка, превръщайки азиатската страна в най-големия филмов пазар в света.

Продукцията, която е базирана на тибетската митология, е първият китайски филм с бюджет над 100 млн. долара, като в него се изявяват някои от най-известните местни актьори. Въпреки всичко това, зрителите и критиката сринаха ленатата, като и поставиха оценка 3 от 10 в популярния сайт за ревюта Douban.

Alibaba сякаш не успява да пробие на пазара на развлекателни продукти. През 2015 година компанията придоби Youku Tudou, платфрома за споделяне на клипове наподобяваща YouTube, но не успя да я развие и тя остана зад конкуренти като Tencent и Baidu по отношение на брой активни потребители.

Като цяло звеното за дигитални медии и развлечение на Alibaba генерира приходи от 840 млн. долара за първото тримесечие на тази година, но записа загуба преди лихви, данъци и амортизация в размер на 414 млн. долара.

Конкретно звеното Alibaba Pictures отчита нетна загуба в размер на 270 млн. долара за 15-те месеца към края на март тази година според най-актуалните данни за финансовото състояние на компанията.

Бюджетът на Asura е по-малък от 150-те млн. долара, похарчени за съвместната продукция между Китай и САЩ The Great Wall от 2016 година, където се подвизава холивудската звезда Мат Деймън. Филмът успя да генериа приходи в размер на 170 млн. долара от китайския пазар, което тогава се сметна за разочарование.

Приходите от кино билети в Китай минаха тези в САЩПриходите от продажба на билети за кино в Китай изпревариха изненадващо тези, реализирани в САЩ за първите три месеца на тази година

Asura „поставя визуалните ефекти над историята”, казва Лей Минг от ABD Entertainment, добавяйки, че филмът смесва източни и западни елементи по начин, който е доста объркващ.

Фокс Юан, режисьор на филма, предполага, че лошото възприемане на Asura може да идва от скандалите в Китай около филмовата индустрия, включително това, че филмовеи звезди са избягвали данъци.

„Още преди филмът да се излъчи, вече беше критикуван от общественото мнение”, казва той.