Никарагуа планира паралелен Панамски канал

2977
Никарагуа планира паралелен Панамски канал

Правителството на Никарагуа планира да построи своя собствена версия на Панамския канал, начинание, което ще им струва над 30 милиарда долара, съобщава АФП.

Ако проектът се осъществи, построяването на 200-километровия канал ще отнеме 10 години. В момента се разглеждат 6 различни маршрута, през които той може да премине.

Концепцията за подобен проект съществува още от началото на 19 век, но той е смятан за неизпълним поради притеснения за политическата нестабилност в страната, както и заради липсата на финансиране.

Директорът на проекта Идън Пастора заявил пред никарагуанската телевизия, че инвеститори от Япония, Китай, Русия, Венецуела, Бразилия и Южна Корея вече са проявили интереса си към проекта.

Страната има намерения да задържи 51-процентов дял от канала, който според правителството на Никарагуа ще „вдъхне живот в затъващата икономика” на държавата. Никарагуа е втората най-бедна страна в Северна и Южна Америка след Хаити - повече от половината от 5,8-милионното й население живее под прага на бедността.

Подобни очаквания не са неоснователни, тъй като 80-километровият Панамски канал донесе над 6 милиарда долара на Панама откакто американското правителство предаде управлението му на панамска агенция през 1999 г., припомнят международни наблюдатели.

Само през последната година приходите от него възлизат на над 1 милиард долара, катао близо 5 процента от световната търговия преминава през Панамския канал.

Но икономическите анализатори в Никарагуа смятат, че „Никарагуанския канал” е неосъществим проект поради световната икономическа криза и политическата нестабилност в страната.

„Ще бъде трудно реализирането на този проект в близките години. Европа е в рецесия, Япония също. Растежът на Китай се забави, а Русия (смятана за основен инвеститор в проекта) е в икономическа депресия,” заявява през АФП бившият депутат в парламента на Никарагуа Хосе Пале.

За момента Панамския канал остава единствения „пряк път” между Атлантическия и Тихия океан, но правителството на Никарагуа твърди, че той е недостатъчен, за да поеме големия трафик търговски кораби.

Въпреки това вече съществува проект на стойност 5.25 милиарда долара за разширяване на Панамския канал, припомня АФП.

Друг потенциален проблем пред изграждането на „Никарагуанския канал” са териториалните спорове между Никарагуа и Коста Рика относно провинцията Сан Хуан.
 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 722.690 0.00%
  • BGREIT 117.380 0.00%
  • BGTR30 563.310 0.00%
  • BGBX40 137.470 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1755 1.1756
  • GBP/USD 1.2873 1.2875
  • USD/JPY 109.2990 109.3110
  • USD/CHF 0.9654 0.9656
  • USD/CAD 1.2589 1.2591
  • AUD/USD 0.7923 0.7925
  • USD/BGN 1.6637 1.6640
Ask Bid
  • DOW JONES 21666.18 21670.18
  • S&P500 2425.16 2425.66
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5105.92 5107.92
  • DAX 12158.66 12160.66
  • FTSE 100 7323.85 7325.35
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1283.91 1284.41
  • СРЕБРО 16.99 17.02

Видео