През последните години в САЩ се зароди една нова бизнес ниша – абонаментни клубове.

Най-общо казано, потребителите заплащат твърда абонаментна такса, срещу което получават регулярни директни доставки до дома си на определени стоки, като ножчета за бръснене, храни, дрехи и прочее.

Най-голямата компания за спортна екипировка в света Nike реши да се възползва от новия бизнес модел, създавайки първата си абонаментна услуга.

Компанията обяви старта на програмата Nike Adventure Club, предназначена за деца от 2 до 10-годишна възраст. Родителите имат три възможни абонаментни програми – доставка на четири чифта кецове на година за сумата от 20 долара на месец, доставка на 6 чифта кецове годишно за 30 долара на месец или доставка на 12 чифта кецове на година за сумата от 50 долара на месец.

Потребителите ще могат да избират от около 100 модела кецове.

„Това навярно е един от най-добрите примери за голям бранд, който се възползва от характеристиките на дигиталните брандове”, казва Браян Гилденберг, ръководител в Kantar Consulting, цитиран от CNN.

Nike се опитва да таргетира родителите, които нямат достатъчно свободно време, за да се отбият до магазините за дрехи, тъй като живеят в отдалечени региони или в предградията.

От компанията посочват, че да се води дете всеки месец по магазините, където да пробва чифт след чифт обувки, понякога е доста натоварващо преживяване. От друга страна, онлайн пазаруването на обувки за деца твърде често върви ръка за ръка с проблеми с номерацията.

По думите на Дейв Кобан, генерален мениджър на програмата Nike Adventure Club, компанията е открила, че купуването на обувки за деца понякога носи големи главоболия. „Това е чудесна възможност да експериментираме с различни решения”, казва той.

Nike стартира подобна пилотна програма за деца преди 2 години. Абонаментната програма нарасна до 10 хил. членове, което е дало увереност на Nike да започне да предлага масово услугата.

Ретро спортни марки печелят от носталгията на милениалитеСитуацията в модната индустрия върви в крак с поведението на новите активни потребители - милениалите.

Nike Adventure Club е ключова инициатива за компанията. 40 души работят по концепцията, която дава шанс на Nike да се свърже с потребители от по-малки населени места и да създаде комуникация с детската аудитория.

Пазарът за детски дрехи и обувки в САЩ възлиза на 69 млрд. долара. Редица компании се борят за парче от баницата, включително чрез подобни абонаментни услуги.

Освен всичко друго, от Nike ще могат да тестват този бизнес модел и на даден етап евентуално да го пресъздадат и за по-възрастните потребители.