Най-големият производител на спортна екипировка в света проучва възможностите относно своя бранд за сърф стоки Hurley International, като обмисля включително продажба, разкриват източници, запознати със ситуацията, предава Reuters.

Евентуалното излизане на Nike от пазара за сърф стоки бележи ситуацията, в която изпаднаха големите компании в тази ниша.

Сърф брандовете изгубиха вниманието на потребителите, които не практикуват точно този спорт, тъй като в наши дни клиентите се насочват предимно към бутикови марки и ретро модели.

Сред възможностите, които обмисля Nike, е продажба на Hurley, посочва източник, пожелал анонимност поради конфиденциалността на процеса.

Няма информация каква сума би искала Nike за този си бизнес. Компанията е отказала коментар.

Nike придобиват Hurley от основателя Боб Хърли през 2002 г. за неразкрита сума в опит да разширят бизнеса си отвъд традиционните спортове, в които доминират. Придобиването на Hurley отвори нови ниши за компанията, като сърф, сноуборд и скейт.

Боб Хърли основава компанията през 1979 г. Тя става известна с това, че прави сърфа на световния шампион в този спорт Уейн Бартоломю.

През последните няколко години търсенето на стоки, които се асоцийрат с плажния начин на живот и култура, се понижи драстично.

В резултат на това някогашният лидер на пазара Quiksilver подаде молба за банкрут през 2015 г., преди да стане част от частния фонд за дялово инвестиране Oaktree Capital Management.

Придобиха Billabong за 155 млн. долараАвстралийската марка за сърф, скейт и ски екипировка Billabong бе придобита за 155 млн. долара от конкурентната компания Boardriders

Комерсиалната мода изхвърли сърф артикулите зад борда, като на тяхно място удобно се наместиха по-уличния стил на обличане, както и позабравени ретро марки, като Fila и Champion.

През миналата година Boardriders Inc - компанията зад Quiksilver, Roxy и DC Shoes, която се притежава от Oaktree, придоби австралийския си конкурент Billabong, както и други брандове, като Element и VonZipper.