Продажбите на Nike отчитат ръст, въпреки новата противоречива рекламна стратегия на компания, която използва състезателя по американски футбол Колин Каперник за лице на бранда си.

Онлайн продажбите на производителят на спортни стоки скачат с 31% през почивните дни в периода 2- 4 септември, сочат данни на фирмата за проучвания Edison Trends, цитирани от BBC.

Увеличението на продажбите идва на фона на критиците, които посочиха, че Nike ще бъдат унищожени, тъй като хората ще спрат да купуват техни продукти, заради избора на Каперник.

През 2016 година Каперник се прочу. след като отказа да стои изправен по време на националния химн на САЩ. Според него така той протестира против полицейската бруталност и расизъм. В последсиве и други играчи последваха примера му по време на изпълнението на химна преди двубоите.

Това раздели щатското общество, като провокира гнева на много хора, включително на Доналд Тръмп.

Щатският президент призова за уволнението на състезателите, които „не уважават” флага на САЩ.

Когато Nike обяви, че ще заложи на бившият кутърбек на отбора Сан Франциско Фортинайнърс, социалите мрежи бяха заляти от изображения на хора, които горят техните Nike стоки.

В Twitter се появиха призиви #JustBurnIt, които се подиграват на слогана на компанията Just do It.

Скандален спортист е лице на новата рекламна кампания на NikeКолин Каперник раздели САЩ с решението си да коленичи по време на изпълнението на нациналния химн, протестирайки срещу полицейското насилие

Edison Trends обаче посочват, че засега реално не се наблюдава бойкот на сотиките с марка Nike.

„Проучването потвърждава, че поне засега компанията не страда от негативни последици в продажбите си”, казват от Edison Trends.

Продажбите в периода 2-4 септември са били по-добри спрямо същия период на миналата година, когато се отчита ръст от 17%.

Проучването на компанията е базирано на анализ на издавани онлайн касови бележки.

При обявяването на новата рекламна кампания от Nike посочиха, че Каперник е „един от най-вдъхновяващите атлети на нашето поколение”.

Въпреки, че бе възнаграден с договор от Nike, Капарник не е играл в NFL от миналата година. Атлетът съди лигата, твърдейки, че собствениците на отборите са замразили кариерата му поради неговия активизъм.