Финландската компания Nokia планира повторно много силно навлизане на американския комуникационен пазар, в опит да установи превъзходството си над него, пише FT.

Изпълнителният директор на компанията Оли-Пекка изрази пред Financial Times желанието Nokia отново да стане най-големият снабдител на комуникационна техника в САЩ.

Компанията, която е най-големият производител на мобилни комуникационни апарати в целия свят, загуби лидерската си позиция на американския пазар през 2004 г. Беше изместена от Motorola на четвърто място.

Nokia увеличи цената на акциите си на световните пазари с над 39 процента през третото тримесечие на тази година. Компанията е лидер в областта на комуникационните средства в Западна Европа, Средния Изток и Африка, както и в Латинска Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион.

Според анализаторите на пазара единствената приемлива стратегия за финландската компания е да заеме лидерската позиция на американския пазар.

След проучване на Gartner, Motorola държи около 31% от американския пазар, следвана от Samsung с 20%.Компаниите LG и Nokia заемат следващите места със съответно 16 и 12%.

Компанията планира да превземе пазара като предложи на клиентите нови видове услуги, различни от предлаганите от AT&T, Verizon Wireless, Sprint Nextel и T-Mobile, които са лидерите на американския пазар.