Известната марка магазини във Франция "Галери Лафайет" отваря нов магазин за първи път от 30 години насам, сочи френското електронно издание Le Figaro.fr. Магазинът отваря врати днес в центъра на Лил, а следващата стъпка е да бъде построен още един в Дубай.

Посетителите ще намерят голяма рецепция и специално ВИП помещение за клиентите, които не мислят за парите си, а ги "прахосват", сочи още изданието. През 2006 година веригата беше видоизменила два магазина от известната френска марка BHV (Bazar de l'Hôtel de Ville) в Париж, като ги беше превърнала в "Галери Лафайет". Като изключим точно тази промяна на фирмата, веригата не е отваряла нов магазин от 1973, когато "Галери Лафайет" отвори свой магазин в Париж и той се превърна в една от най-популярните марки в града.

Магазинът, който днес отваря врати в Лил е 60-ият поред. Фирмите "Галери Лафайет", "BHV", "Монопри", "Лязе" и "NDRL" са в отлична форма, възхищава се Филип Узе, управител на веригите. Много усилия положихме за подобряване на марката и нашите магазини откриха своето призвание: модерни и достъпни. След този в Лил, имаме идея да отворим още един магазин в Дубай през октомври 2008 година, а следващата стъпка ще бъде Китай, споделя още Филип Узе.

Не всичко е розово за подобни търговски комплекси, които имат голяма конкуренция от онлайн-магазините, останалите големи търговски центрове, както и другите вериги специализирани магазини. "BHV" например едва направи рентабилни своите магазини в провинцията и тяхната модна концепция все още не е достигнала своя връх.

През 2006 година продажбите на веригата са нараснали с 5.5%. В края на август те са отбелязали ръст от 7%, отбелязва Пол Делаутр, генерален директор на "Галери Лафайет" и шеф на "BHV".

През последните 3 години се наблюдава известно раздвижване при нас. Ние не сме мобилизирани да съживим централната част на градовете, отбелязва Филип Узе, днес ние сме локомотивът на това обновление, допълва още той.

Сякаш големите магазини малко по малко забравят за клиентите си, споделя Пол Делаутр. Ние сме се доближили до категорията на продукта. За съжаление обаче, става така, че налагаме собствените си възгледи за мода. Ето например златната бижутерия на входа на "Галери Лафайет", която прави магазина да изглежда по-скоро за "боуржоата", отколкото за обикновените хора, го доказва.

Обикновено за нашия магазин се говори така: "библиотеката на белите ризи и черните обувки, барът на дънките... В "Галери Лафайет" хората имат правото да получат своята оригинална версия на това, което търсят и по този начин те са с предимство. Преди 30 години клиентът беше доста зает със своите всекидневни нужди, отбелязва Филип Узе. Днес обаче той се интересува от много други неща.

Той посещава нашите магазини, за да си пилее времето и това му доставя удоволствие. В продължение на много време, уверява Пол Делаутр, клиентът се беше концентрирал единствено върху връзката "качество-цена". Днес обаче се появява един трети елемент: стилът, изтласкан от телевизията и модните виждания на хората.

В Париж и Лил експертите биха посъветвал клиентите да се насочат към "Галери Лафайет" за покупките си. Големите магазини вече разполагат с нови технологии, които им позволяват да продават по-бързо и повече. "Галери Лафайет" подготвя и свой интернет сайт за онлайн продажби, който трябва да старира през февруари 2008 година. Плановете на фирмата са работата през 2009 година да донесе печалба от 50 милиона евро, сочи още френското издание.