Австралийски учени твърдят, че са създали батерия, която може да захранва смартфон в продължение на цели пет дни или да осигури 1000 километра на електрически автомобил.

Ако технологията се превърне в нещо масово, то батерията има сериозен шанс да представлява пробив на полето на зелената енергия.

Екипът от Monash University в Мелбърн посочва, че тяхната литиево-сярна батерия е „най-ефективната в света“, като може да се представи четири пъти по-добре от стандартните батерии.

Екипът се намира на ръба на това да комерсилизира иновацията, като подчертава приноса на технологията срещу климатичните промени.

Повечето познати батерии са литиево-йонни, но литиево-сярната технология отдавна привлича вниманието поради способността си да захранват обекти за по-дълго време, пише CNN.

Този вид батерии обаче вървят с доста по-кратък живот. През годините има примери за тяхната употреба в самолети и автомобили, но като цяло опитите да заменят литиево-йонните батерии са се проваляли в миналото.

Според експертите от The Faraday Institution масовото навлизане на литиево-серните батерии е изправено пред сериозни предизвикателства, главно поради "изолиращата природа" на сярата и разграждането на металния литиев анод.

Австралийският екип, чието проучване беше публикувано в изданието Science Advances, е променил дизайна на серните катоди, така че да могат да понесат повече натоварване, без да се губи цялостното представяне.

Полицейска кола Tesla остана без батерия по време на преследванеЕлектрическа полицейска кола с марка Tesla изтощи батерията си във възможно най-лошия момент – по време на преследване на нарушител.

Групата, която е получила финансиране от австралийското правителство, патентова новата батерия, като допълнителни тестове са насрочени за по-късен етап на тази година.

"Този подход не само благоприятства показателите за висока производителност и дълъг живот на цикъла, но е и прост и изключително евтин за производство, като се използват водни процеси и може да доведе до значително намаляване на опасните за околната среда отпадъци", казва Матю Хил, който е част от австралийския екип.