Европейският парламент одобри нови правила за телевизионната реклама в ЕС, както и за скритото позициониране на продукти в предаванията. Държавите членки ще трябва да въведат новите правила до края на 2009 г.

Те ще важат за услугите с „телевизионен характер“, но не и за частни интернет страници.

Законодателството за първи път засяга скритото позициониране на продукти , когато даден продукт се представя в телевизионни програми с търговски цели. Такъв вид реклама ще бъде разрешена само в ограничен брой програми и то при стриктни правила. Скритото позициониране на продукти ще бъде забранено в новинарските, детските програми, документалните филми, както и предаванията, в които се показват препоръки и съвети за зрителите.

Парламентът договори зрителите да бъдат информирани, ако има скрита реклама чрез специален сигнал в началото и края на предаването и след рекламни паузи. Скрита реклама на цигари ще бъде забранена както и на конкретни лекарства, които се продават само с рецепта в съответната държава-членка.

Държавите членки ще трябва да насърчават доставчиците на медийни услуги да гарантират, че техните услуги постепенно стават достъпни за хората с увредено зрение или слух.

Излъчването на телевизионни филми, кинематографични произведения и новинарски предавания може да бъде прекъснато от телевизионна реклама или телешопинг по веднъж на 30 минути, решиха още депутатите по време на сесията в Брюксел. Излъчването на детски предавания може да бъде прекъснато от спот за реклама или телешопинг веднъж на всеки 30 минути, при условие че предаването е по- дълго от 30 минути. Няма правила за излъчването на реклами за други предавания, като например сериали.

Делът на телевизионните рекламни спотове и спотовете за телевизионно пазаруване в рамките на един час не трябва да надхвърля 20 % (12 минути). Това няма да важи за съобщения, направени от телевизионния оператор във връзка с неговите собствени предавания и допълнителни продукти, пряко свързани с тези предавания, съобщения относно спонсорството или позиционирането на продукти.

Програмите за телевизионно пазаруване ще трябва да са ясно разпознаваеми чрез визуални и звукови средства и да са с минимална непрекъсваема продължителност от петнадесет минути.

Държавите членки ще трябва да гарантират, че за целите на кратките новинарски репортажи всеки телевизионен оператор в ЕС ще има достъп до откъси от събития от други европейки оператори, които са от значителен обществен интерес, без да плащат повече от преките разходи за осигуряването на достъп.