Нови правила за телевизионните реклами влизат в сила от края на 2009 г.

431
Европейският парламент одобри нови правила за телевизионната реклама в ЕС, както и за скритото позициониране на продукти в предаванията. Държавите членки ще трябва да въведат новите правила до края на 2009 г.

Те ще важат за услугите с „телевизионен характер“, но не и за частни интернет страници.

Законодателството за първи път засяга скритото позициониране на продукти , когато даден продукт се представя в телевизионни програми с търговски цели. Такъв вид реклама ще бъде разрешена само в ограничен брой програми и то при стриктни правила. Скритото позициониране на продукти ще бъде забранено в новинарските, детските програми, документалните филми, както и предаванията, в които се показват препоръки и съвети за зрителите.

Парламентът договори зрителите да бъдат информирани, ако има скрита реклама чрез специален сигнал в началото и края на предаването и след рекламни паузи. Скрита реклама на цигари ще бъде забранена както и на конкретни лекарства, които се продават само с рецепта в съответната държава-членка.

Държавите членки ще трябва да насърчават доставчиците на медийни услуги да гарантират, че техните услуги постепенно стават достъпни за хората с увредено зрение или слух.

Излъчването на телевизионни филми, кинематографични произведения и новинарски предавания може да бъде прекъснато от телевизионна реклама или телешопинг по веднъж на 30 минути, решиха още депутатите по време на сесията в Брюксел. Излъчването на детски предавания може да бъде прекъснато от спот за реклама или телешопинг веднъж на всеки 30 минути, при условие че предаването е по- дълго от 30 минути. Няма правила за излъчването на реклами за други предавания, като например сериали.

Делът на телевизионните рекламни спотове и спотовете за телевизионно пазаруване в рамките на един час не трябва да надхвърля 20 % (12 минути). Това няма да важи за съобщения, направени от телевизионния оператор във връзка с неговите собствени предавания и допълнителни продукти, пряко свързани с тези предавания, съобщения относно спонсорството или позиционирането на продукти.

Програмите за телевизионно пазаруване ще трябва да са ясно разпознаваеми чрез визуални и звукови средства и да са с минимална непрекъсваема продължителност от петнадесет минути.

Държавите членки ще трябва да гарантират, че за целите на кратките новинарски репортажи всеки телевизионен оператор в ЕС ще има достъп до откъси от събития от други европейки оператори, които са от значителен обществен интерес, без да плащат повече от преките разходи за осигуряването на достъп.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg