Зад новото поколение суперяхти лежи една интригуваща идея, в която индустрията вярва: когато младите заможни хора избират своята първа яхта, те не се вълнуват от материалните притежания.

Новите купувачи са по-заинтересовани от изживяването, става ясно от думите на Райнер Бене, председател на борда на директорите на BehneMar Yachting Consultancy, предава CNN.

“Това не е поколение, което иска да купува, купува и купува. Това е поколение, което иска да излезе по света, за да види какво ще открие“, добавя Абеер Алшаали, директор в производителя на лодки Gulf Craft.

Как реагират на всичко това производителите на суперяхти?

Новите суперяхти са създадени за „изследване“. Те разполагат със соларни панели за допълнителна мощност и хибридни корпуси, които могат да издържат на всяка буря, казва Алшаали.

Нарастващото търсене на яхти за преход на дълги разстояние, предлагащи лукс, вкарва индустрията в нови води. „Хората гледат в посока яхтите да мимикрират в това, което са виждали на други места – в техните недвижими имоти или коли. Иновации и технологии, устойчивост, всякакви видове нови материали“, посочва Алшаали.

На най-голямото изложение за яхти в Близкия Изток - Dubai International Boat Show 2019, производителите демонстрират новостите в тази индустрия.

От дните на гмуркането за перли до откриването на петролните залежи, морето винаги е предлагало сериозни възможности за Дубай. Изложението, което се провежда за 27-а година, е важна част от световния календар на индустрията. Самият Дубай се радва на голям брой притежатели на яхти.

"Това е регионален и международен хъб“, казва Алшаали от GulfCraft, която произвежда лодки в съседното емирство Ум ал-Куейн. „В края на краищата, продаваме на изток и на запад.“

Над 400 морски плавателни съдове участват в изложението, но навярно най-интересният от тях е представен в завършен вид. Холанската компания Oceanco използва събитието, за да представи концепцията си за 105-метрова суперяхта на име Esquel.

Кръстена на метеорит, суперяхтата, предназначена за морски приключения, сякаш е излязла от страниците на научнофантастичен роман.

Яхтата може да измине 7000 морски мили, преди да се наложи да акостира на някое пристанище. С други думи, това е достатъчно наведнъж да бъде реализирана 1/3 от планирана пълна обиколка на света.

Плавателният съд разполага с бизнес хъб, основен апартамент, камина и прочее, така че не може да става дума за никакви спартански условия.

От Oceanco посочват, че яхата има пространство за лабораториии, добавяйки, че машината може да се използва за научни цели. В рекламната брошура към Esquel се посочва, че е „идеална за двойки или приятели, които искат да прекарат година извън рутината на ежедневието си“.

Пазарът на изкуство расте, благодарение на милениалитеГлобалният пазар на изкуство отчита нова година на ръст през 2018 г.

Маркетинг мениджърът на групата Парис Балумис посочва, че Oceanco работи с младия дизайнер Тимур Бозка от Bozca Design „за да се възползва напълно от мисленето на милениалите“.

„Отделили сме приблизително 500 кв. метра само и единствено за играчи“, казва Балумис. Под „играчки“ се разбират снегомобили, джетове, хеликоптер и подводница, добавя той.

"В наши дни хората търсят място, където могат да се отпуснат“, обяснява специалистът на тема суперяхти Кен Хайклинг. „Виждаме дори млади хора да поръчват яхти или семейства да идват и да купуват заедно“, казва Алшаали.

Не мисля, че това засяга само милениалите, мисля, че става дума за промяна на културата като цяло. Хората казват „може би поколението на дядо ми е работило от 8 сутринта до 22:00 часа и никога не се е наслаждавало на живота си, а ние не искаме да правим това повече", добавя Алшаали.