Първият самолет A330neo на Airbus излетя за първия си полет днес. Той е подобрена версия на самолетите от доходоносната линия А330, който трябва да изостри конкуренцията с последната версия на Boeing - 787 Dreamliner, предава Reuters.

Самолетът на дълги разстояния излетя от базата на компанията в Тулуза при облачно небе и пред погледите на ръководители на Airbus и британската компания Rolls-Royce, която осигурява двигателите.

Самолетите от линията А330, които изпълняват полети от 90-те години на миналия век, са най-продаваните машини на Airbus, но появата на Dreamliner на Boieng елиминира предимствата им.

Airbus се надява, че освеженият дизайн на А330neo ще помогне на компанията да защити позицията си на доходоносния пазар на самолетите с 250-300 места.

Главният оперативен директор Фабрис Брежие каза, че Airbus е решила да подобри максималното тегло при излитане на самолета с около 4%, до 251 тона, така че A330neo да може да обслужва по-дълги маршрути, например от Куала Лумпур до Лондон.

Освен това Брежие каза, че компанията все още очаква да достави около 200 самолета А320neo през 2017 г., но допълни, че постигането на тази цел ще бъде трудно след забавянето на доставките на двигатели.

Брежие заяви, че Pratt & Whitney, чиито индустриални проблеми отложиха доставките на самолети в заводите на Airbus, тества части за двигателите си с променен дизайн и очаква да започне да доставя модифицираната версия в края на тази година.

Повечето самолети са предназначени за авиокомпании, които са избрали новия двигател Geared Turbofan на Pratt & Whitney. CFM International, която е собственост на General Electric и Safran, доставя двигатели и за A320neo.