Американската Starbucks Corp, най-голямата верига кафенета в света, представи новото си „анонимно" лого, в което липсва името на марката и допълнението coffee. От старото си лого, създадено през 1992 г., когато компанията излиза на борсата, Starbucks ще запази само сирената, стилизирана на зелен, а не на досегашния черен фон.

„Въпреки че ние сме били и винаги ще бъдем дистрибутор на кафе, възможно е в бъдеще да въведем и нови продукти без кафе", обясни решението на компанията нейният изпълнителен директор Хауард Шулц.

Еволюцията на логото, която идва в момент, когато Starbucks се опитва да се развива в продукти, продавани извън нейните собствени кафенета, явно не е по вкуса на много почитатели.

„Кой е кретенът от отдела ви за маркетинг, който е дал идеята да махнете световно известното име Starbucks Coffee от логото си?", оплаква се клиент. Друг, който пише, че е фен на веригата от самото й създаването и започва деня си винаги със сутрешно кафе в заведенията й „дори да трябва да гази с костюм в 60 см сняг", също заявява, че не разбира новото лого.

Много известни компании наложиха анонимни лога като например Apple или Nike. Но маркетинговите специалисти до голяма степен споделят недоумението на потребителите от интернет и припомнят прецедента с Gap, чийто проект претърпя провал.

Новото лого, което ще бъде наложено през март, няма да се отрази на краткосрочните продажби на веригата, достатъчно наложена сред потребителите. Но липсата на име може да се окаже сериозна пречка при продажбите на продукти извън собствените й кафенета, смятат маркетинговите стратези.

Starbucks е процес на преструктуриране през последните години, през които затвори хиляди свои кафенета навсякъде по света.